صادرات گاز روسیه به فنلاند متوقف شد

© Depositphotos.com / 63ru78Вентиль на газопроводе
Вентиль на газопроводе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2022
عضو شوید
صادرات گاز روسیه به فنلاند به دلیل امتناع هلسینکی از پرداخت بهای "سوخت آبی" به روبل متوقف شد.
به گزارش اسپوتنیک شرکت گازپروم روسیه به فنلاند اعلام کرده جریان گاز طبیعی خود به این کشور را از صبح شنبه (21 می) متوقف می‌کند. این اقدام روسیه به‌دنبال مخالفت فنلاند با پرداخت پول گاز روسیه به روبل صورت‌گرفته است.
"گاسوم" شرکت گاز دولتی فنلاند نیز اعلام کرده است که قصد ندارد هزینه گاز وارداتی از روسیه را به روبل پرداخت کند و مراحل رسیدگی داوری را بر اساس قرداد فعلی برای تامین گاز آغاز می‌کند.
تاکید شده است که فنلاند از قبل برای کاهش واردات گاز از همسایه شرقی خود آماده شده است، اما جایگزینی آن خالی از اشکال نیست.
وزارت کار و اقتصاد فنلاند مدعی است که نیازهای مستقیم مصرف کنندگان گاز در خانه های مسکونی و همچنین نیازهای خدمات عمومی در هر شرایطی تامین خواهد شد.
این وزارت اطلاع می دهد شرکت‌های انرژی می‌توانند به انواع سوخت دیگر بر اساس شرایط بازاری رو آورند و برخی از آنها این کار را انجام داده اند.
وزارت کار و اقتصاد فنلاند گفته است برخی شزکت ها به استفاده از گاز ارسالی از کشورهای بالتیک از طریق خط لوله بالتیکBalticconnector می پردازند ."
بیشتر قراردادهای عرضه گاز روسیه به اروپا به یورو و دالر بسته‌شده و مسکو ماه گذشته جریان گاز به بلغارستان و لهستان را به‌خاطر عدم تبعیت آن‌ها از شرایط جدید پرداخت قطع کرده‌است.
گفتنی است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پایان ماه مارچ در نشستی با مقام های دولت این کشور اعلام کرد که روسیه از پذیرش پرداخت برای تامین گاز طبیعی به ارزهایی که خود را به خطر انداخته اند، از جمله دالر و یورو، خودداری می کند و به پرداخت به روبل روی می آورد.
رئیس جمهور روسیه گفت، صادرات کالا از روسیه به اتحادیه اروپا و دریافت کالا با ارز آنها بی معنی است؛ پرداخت گاز روسیه به روبل صورت خواهد گرفت.
پوتین تصریح کرد که تمام ارزهای بدنام و بی اعتبار در چنین محاسباتی کنار گذاشته شوند.
روسیه در زمان حاضر بیشترین بخش گاز کشورهای اروپایی و نیز بخش قابل توجهی از نفت مصرفی کشورهای این قاره را تامین می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала