واکنش جبهه مقاومت بغلان به نشست انقره: در برابر طالبان باید مقاومت کرد نه تضرع

© https://twitter.com شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2022
عضو شوید
جبهات مقاومت ملی اندراب، خوست، نهرین، خنجان و تاله‌وبرفک در اعلامیه‌ای گفته‌اند که نشست انقره به‌جای پاسداری از شهدا و مقاومت در برابر طالبان از در تضرع و فروتنی پیش آمده است.
به گزارش اسپوتنیک، پس از نشر خبرها در مورد نشست انقره و تشکیل شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، جبهات مقاومت ملی در اندراب از چگونه‌گی برخورد برگزارکننده‌گان این نشست با طالبان به شدت انتقاد کرده و گفته‌اند که تضرع و سیاست بازی با کلمات دیگر موثر نیست.
در اعلامیه‌ گفته شده است که برگزارکننده‌گان نشست انقره حرف روشنی درباره آینده افغانستان نداشته‌اند.
جبهات مقاومت در بغلان گفته‌اند: "تنها راه واداشتن طالبان برای تمکین به اراده مردم، مقاومت بدون غل و غش است، تضرع، سیاست‌بازی و بازی با کلمات فقط اذهان را به انحراف کشانیده و شمشیر ظلم طالبان را تیزتر می‌کند."
این جبهات از برگزارکننده‌گان این نشست می‌خواهند که اگر اراده و توانایی دارند، صادقانه به میدان بیایند و از مردم افغانستان دفاع کنند، در غیر این بر زخم مردم که در مبارزه نفس‌گیر با طالبان اند، نمک نپاشیده و فضا را مغشوش نکنند.
این جبهات گفته‌اند، تا زمانی‌که موقف شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان درباره آینده کشور و نوع نظام سیاسی مشخص نشود، نه تنها که به آن نمی‌پیوندند، بلکه آن را فرصت‌سوزی و خلق آجندای جانبی در مسیر ایستاده‌گی مردم در برابر طالبان می‌دانند.
این واکنش در حالی مطرح شده است که دو روز پیش شماری از رهبران سیاسی افغانستان در نشستی در انقره، پایتخت ترکیه، شورای عالی مقا‌ومت ملی برای نجات افغانستان را تشکیل دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала