شرکت کنندگان در نشست اپک درباره بیانیه پایانی به توافق نرسیدند

© Sputnik / Aleksandr Astafiev /  مراجعه به بانک تصاویر APEC 2018 Summit Day Two
APEC 2018 Summit Day Two - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2022
عضو شوید
وزیران اقتصاد کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (APEC) پس از نشست بانکوک درباره بیانیه پایانی به توافق نرسیدند.
به گزارش اسپوتنیک، یک نماینده هیئت روسیه گفت: وزرای اقتصاد اپک که شامل 21 کشور است، درباره بیانیه پایانی به توافق نرسیدند.
نمایندگان روسیه خاطرنشان کردند که می توان انجمن گذشته را با توجه به کیفیت بالای دستور کار و بحث ارائه شده توسط تایلند موفق دانست.
یکی از شرکت کنندگان اپک خاطرنشان کرد که اکثر هیئت های اپک از جمله تایلند و روسیه تلاش کردند تا بر سر متن بیانیه پایانی "تا آخرین لحظه" به توافق برسند، در حالی‌که 23 بند از 24 بند سند مربوطه برنامه اقتصادی و تجاری به‌تصویب رسید.
این شرکت کننده توضیح داد: امریکا، کانادا، استرالیا، جاپان و نیوزیلند از درخواست روسیه و چین برای ادامه همکاری بر روی برنامه APEC حمایت نکردند.
این نشست برای اولین بار در سه سال گذشته به دلیل کاهش الزامات ناشی از کووید-19 به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و شرکت کنندگان درخصوص رونق تجارت و سرمایه‌گذاری در دوره پس از کرونا به‌ویژه در مسیرهای تجارت آزاد به تبادل نظر می‌پردازند.
پیشتر گزارش شده بود که هنگام سخنرانی ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه، نمایندگان 5 کشور از جمله امریکا و جاپان در اعتراض به عملیات ویژه روسیه در اوکراین، جلسه را ترک کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала