فاش شدن اشتباهات آمریکا در اوکراین

© REUTERS / Erin ScottБелый дом на закате в Вашингтоне
Белый дом на закате в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2022
عضو شوید
افسر اطلاعاتی آمریکا اشتباه آشکار آمریکا در اوکراین را فاش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی ایالات متحده، به شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت که دولت ایالات متحده در وضعیت اوکراین اشتباهی را که در افغانستان مرتکب شد، با ارسال کمک مالی به کی‌یف بدون برنامه و درک روشن از آنچه در حال رخ دادن بود، تکرار کرد.
او گفت: با نگاهی به کمک شتابزده ده‌ها میلیارد دالری آمریکا به اوکراین، ناخواسته احساس می‌کنیم که واشنگتن همان اشتباهاتی را که منجر به شکست در افغانستان شد، تکرار می‌کند.
به گفته نظامیان، مقامات ایالات متحده تصویری نادرست از اوکراین به عنوان "سنگر دار شجاع آزادی و دموکراسی" ایجاد کرده اند، که به شدت با واقعیت در تضاد است، جایی که اوکراین مدرن یکی از فاسدترین کشورهای جهان است.
هند، با عقد معامله با روسیه، حوصله امریکا را آزمایش میکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2022
تصویب بسته کمک چند میلیارد دالری آمریکا به اوکراین
امروز شنبه (3 جوزا)، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، لایحه ای را برای کمک به اوکراین به مبلغ حدود 40 میلیارد دالر امضا کرد.
کاخ سفید، وزارت امور خارجه و پنتاگون از قانونگذاران خواستند تا در تصویب این کمک ها عجله کنند و هشدار دادند که تا 19 مه منابع مالی آنها برای کمک به اوکراین تمام خواهد شد.
این لایحه توسط رند پل جمهوری خواه، که خواستار کنترل بیشتر بر مخارج بود، با مانع مواجه شد.
اصلاحیه او انجام نشد و به گفته رسانه ها، اعتراضات از برکت اقدامات رویه ای ویژه ای که چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات انجام داد، دور زده شد.
در پس زمینه عملیات ویژه روسیه برای حفاظت از دونباس که در 24 فبروری آغاز شد، واشنگتن و متحدان ناتو همچنان به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می دهند.
پیش از این، رئیس جمهور ایالات متحده قانون اجاره وام را امضا کرد که ارائه کمک های نظامی به مقامات اوکراینی را ساده می کند.
در همین حال مسکو بارها اعلام کرد که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل سلاح به یک هدف قانونی تبدیل می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала