هشدار درباره ناگواری های برخی از روغن ها

© Sputnik / Sergei Vinyavski /  مراجعه به بانک تصاویر Производство растительного масла в Ростовской области
Производство растительного масла в Ростовской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2022
عضو شوید
یک کارشناس خوراک درباره ناگواری های برخی از روغن ها روشنی انداخت.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندرا رازارنووا، کارشناس خوراک در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: هر روغنی که می خوریم برای سرخ کردن مناسب نیست.
به گفته وی، محصول نامناسب ترکیب غذا را تغییر داده و آن را ناسالم می کند.
ویژگی خطرناک روغن پالم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
ویژگی خطرناک روغن پالم
الکساندرا رازارنووا، کارشناس خوراک، عضو اتحادیه کارشناسان خوراک و کارشناسان صنایع غذایی روسیه هشدار داد، که از نظر تئوری، هر روغنی را می توان برای سرخ کردن بکار گرفت، اما در عمل بسته به چیزی که روی تابه ریخته ایم، نتیجه بسیار متفاوت خواهد بود.
در مصاحبه با اسپوتنیک او روشنی انداخت، که اگر گزینه نامناسبی را انتخاب کنید، این نه تنها بر طعم غذا، بلکه بر ترکیب کیمیایی آن نیز تأثیر می گذارد.
این پزشک گفت، به ویژه بکارگیری از روغن نامناسب برای سرخ کردن، خطر دچار شدن به سرطان را افزایش می دهد. اگر در فرآیند سرخ کردن از روغنی کار بگیرید، که با درجه حرارت بالا سازگار نیست، به جای یک محصول سالم، در نهایت با ظرفی حاوی مقدار زیادی رادیکال های آزاد (ذراتی که در نتیجه یک واکنش کیمیایی بین آنها ایجاد می شود) مواجه می شوید.
الکساندرا رازارنووا توضیح داد: آنها از فرآیندهای التهابی حمایت می کنند که منجر به تغییرات دژنراتیو و اختلالات ژنتیکی در بدن می شود و همچنین دارای خواص سرطان زایی است که تهدیدی جدی برای سلامتی است.
دکتر ادامه داد: هنگام انتخاب روغن برای سرخ کردن، باید به ترکیب و نقطه دود آن توجه کنید - دمایی که در آن شروع به دود کردن در تابه می کند، به این معنی که سمی می شود.
الکساندرا رازارنووا توصیه کرد: "برای سرخ کردن، باید روغن هایی را انتخاب کنید که نقطه دود بالا، حداقل مقدار اسیدهای چرب چند غیر اشباع، حداکثر 15٪ و حداکثر تیزاب های چرب اشباع شده دارند. روغن های تصفیه شده یا چربی های اشباع شده با منشاء حیوانی معمولاً مطابقت دارند. آنها برای پخت و پز در دماهای بالا مناسب تر هستند، زیرا مقاومت بالایی در برابر حرارت نشان می دهند. روغن های گیاهی تصفیه نشده نباید برای سرخ کردن غذاها استفاده شوند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала