شیوع آبله میمون در 12 کشور؛ سازمان جهانی صحت درباره افزایش شیوع هشدار داد

© AP Photo / CDCСыпь при оспе обезьян
Сыпь при оспе обезьян  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2022
عضو شوید
سازمان جهانی صحت اعلام کرد 92 مورد ابتلا به آبله میمون در 12 کشور جهان تایید شده که هیچ مرگ و میر نداشته است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی صحت می‌گوید که تا 21 می سازمان گزارش هایی از 92 مورد تایید شده از آزمایشگاهی آبله میمون از 12 کشور دریافت کرده است و 28 مورد در حال بررسی است.
این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تا به امروز هیچ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری گزارش نشده است.
سازمان جهانی صحت درباره احتمال افزایش شیوع جهانی این ویروس جدید هشدار داده است.
به دنبال شناسایی نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در بریتانیا و تایید ابتلای نخستین مورد در سوئیس در روز گذشته (شنبه)، شمار کشورها به 12 مورد افزایش یافت.
آبله میمون که یک بیماری مسری است، زمانی انتقال می‌یابد که فردی با فرد دیگر، حیوان یا مواد آلوده به آن ویروس در تماس نزدیک باشد. این ویروس می‌تواند از طریق ترک پوست، دستگاه تنفسی یا از راه چشم، دهان و بینی وارد بدن شود. انتقال ویروس از انسان به انسان معمولا از طریق قطرات تنفسی اتفاق می‌افتد، اما لازم به ذکر است که معمولاً تماس رو در روی طولانی مدت منجر به ابتلا می شود. در همین حال، انتقال از حیوان به انسان ممکن است از طریق گاز یا چنگ گرفتن رخ دهد.
آبله میمون یک بیماری نادر که توسط ویروس آبله میمون ایجاد می‌شود، بخشی از همان خانواده آبله است. این ویروس که عموما در مناطق دورافتاده مرکز و غرب آفریقا شناسایی شده است، اولین بار در سال 1958 (37-1336) در میمون‌های در قفس حبس شده، مشاهده گردید و یک دهه پس از آن در سال 1970 (49-1348) اولین مورد انسانی ثبت شد.
علائم آن تب، لرز و تورم غدد لنفاوی است، اما آنچه که این بیماری را بیشتر پیچیده می‌کند، ضایعات پوستی است که روی صورت و دست‌ها ایجاد می‌کند. این بیماری برای کودکان و همچنین زنان باردار خطر بیشتری دارد، زیرا احتمال انتقال آن به جنین وجود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала