یک بریتانیایی به دلیل تلاش برای قاچاق آثار باستانی از عراق با مجازات اعدام روبرو می‌شود

© Fotolia / WavebreakMediaMicroЖенщина-судья с молотком
Женщина-судья с молотком - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2022
عضو شوید
خبرگزاری شفق عراق گزارش داد، دادگاهی در عراق در حال بررسی پرونده‌ای علیه یک شهروند بریتانیایی و یک آلمانی متهم به تلاش برای قاچاق آثار های باستانی از عراق است، شهروند بریتانیایی در این پرونده ممکن است با مجازات اعدام روبرو شود.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته این خبرگزاری، متهمان یک استاد جغرافیه بریتانیایی 66 ساله به نام جیمز ویتون و یک روان‌شناس آلمانی 60 ساله به نام "وولکار وولدمن" هستند که در ماه مارچ گذشته در قالب یک تور گردشگری وارد عراق شدند و در حین خروج از کشور در 20 مارچ در پی کشف 12 قطعه باستانی در فرودگاه بغداد دستگیر شدند.
طبق گزارش، اولین جلسه دادگاه در این پرونده در 15 می و جلسه دوم در روز یکشنبه برگزار شد. این خبرگزاری می‌نویسد: قاضی اظهار داشت که متهمان طبق ماده 41 قانون میراث و آثار باستانی عراق محاکمه شده اند. مجازات محکومان به این قانون تا حد اعدام می‌رسد.
در جلسه اول شاهدان پرونده که شامل افسران گمرک فرودگاه بغداد می‌شوند شهادت خود را ایراد کردند.
وولدمن، متهم آلمانی، ضمن انکار اتهام تأکید کرد که این قطعه‌های باستانی را از دوست بریتانیایی خود گرفته و افزود که هیچ نشانه‌ای درباره اینکه این آثار باستانی بوده و انتقالشان به خارج از کشور ممنوع است وجود نداشته است.
ویتون نیز در دفاع از خود گفت که از غیر قانونی بودن اقدام خود اطلاع نداشته و اکثر قطعه‌هایی که برداشته "بسیار کوچک" بوده‌اند.
این آثار همگی از دو منطقه باستانی در استان ذی‌قار برداشته شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала