سفیر امریکا به وزارت خارجه ترکیه فراخوانده شد

CC BY-SA 3.0 / Vikiçizer / DışişleribakanlığıЗдание Министерства иностранных дел Турции в Анкаре, Турция
Здание Министерства иностранных дел Турции в Анкаре, Турция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2022
عضو شوید
سفیر ایالات متحده امریکا در پیوند با موضع هیئت دیپلماتیک در تجمعی در استانبول به وزارت خارجه ترکیه فراخوانده شد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک گفت: جف فلیک سفیر امریکا در ترکیه برای اطلاع از نارضایتی انقره از موضع هیئت دیپلماتیک در تجمعی که در استانبول برگزار شد به وزارت خارجه این کشور فراخوانده شد.
Anti-aircraft defense system S-400 Triumph  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2022
امریکا از ترکیه می‌خواهد تا سامانه دفاع هوایی اس-400 روسی را به اوکراین بدهد
سفارت امریکا در ترکیه پیشتر، پیش از تظاهراتی که از سوی حزب مخالف جمهوری خواه خلق (CHP) سازماندهی شده بود، هشدار داده بود. این هیئت دیپلماتیک در تفسیر خود به ناپذیرفتنی بودن اقدامات سخت نیروهای انتظامی در تجمع مخالفان پرداخت.
این منبع گفت: "به سفیر (فلیک) گفته شد، که ادعاهای مربوط به اقدامات واحدهای امنیتی ترکیه در چنین تجمعاتی بی اساس است و نارضایتی در این باره ابراز شد".
وی افزود، که در ایالات متحده، بکارگیری نامتناسب از زور از سوی افسران پولیس سنت طولانی دموکراسی مدت‌هاست موضوع بحث عمومی بوده است، بنابراین این تصور که مشکل مهمی در این زمینه در ترکیه وجود دارد، ناپذیرفتنی است.
این منبع افزود: "همچنین به سفیر گفته شد که انقره از مقامات امریکایی انتظار دارد در آینده هشدارهای سفر/تظاهرات مبتنی بر واقعیت را به شهروندانش صادر کنند".
پیش از این رادیو اسپوتنیک گزارش داده بود، که ترکیه پیشنهاد کرده است تا به سیاست غیردوستانه امریکا با به رسمیت شناختن کریمه به عنوانی بخشی از روسیه پاسخ دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала