بایدن بار دیگر از دخالت نظامی آمریکا در دفاع از تایوان سخن گفت

© AP Photo / Andrew HarnikПрезидент CIF Джо Байден
Президент CIF Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2022
عضو شوید
بایدن از آمادگی آمریکا برای دفاع از تایوان از طریق نظامی "در صورت تهاجم" خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا آمادگی این کشور برای مشارکت نظامی در دفاع از تایوان "در صورت تهاجم را اعلام کرد.

بایدن در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر جاپان گفت: "ما متعهد به حفظ صلح و امنیت تنگه تایوان هستیم و مصمم هستیم که وضعیت موجود آن به طور یکجانبه تغییر نکند."

بایدن در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر آمادگی آمریکا برای مشارکت نظامی برای دفاع از تایوان "در صورت تهاجم" پاسخ مثبت داد.
بایدن در سخنانش در دیدار با نخست وزیر جاپان با اشاره به روابط خوب میان دو کشور گفت: " جاپان و آمریکا متحدانی قدیمی هستند که اساس صلح و ثبات را در منطقه هند-اقیانوسیه شکل می دهند. آمریکا کاملا بر سر اجرای تعهداتش درباره مسائل دفاعی ژاپن باقی می ماند.
گفتنی است اخیرا، یانگ جیچی، رئیس دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، در یک تماس تلفنی با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، اظهار داشت که واشنگتن اخیراً چندین "اقدامات و اظهارات نادرست" را به منظور مداخله در امور داخلی این کشور انجام داده است. وی از ایالات متحده خواست تا "به تعهدات خود و به "اصل چین واحد" به شدت پایبند باشد."
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری چین و تایوان در سال 1949 پس از اینکه نیروهای شکست خورده کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک به جزیره نقل مکان کردند، قطع شد. پکن حاکمیت تایوان را به رسمیت نمی شناسد و به تماس سایر کشورها با تایوان حسادت می کند و بر "سیاست چین واحد" پافشاری می کند. این نشان می دهد که تایوان بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو چین است و مقامات جمهوری چین تنها دولت قانونی این کشور هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала