سازمان ملل: شمار آوارگان جنگ در جهان برای اولین بار از مرز صد میلیون نفر گذشت

© Photo / Asef KarimiАфганские беженцы в Индонезии
Афганские беженцы в Индонезии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2022
عضو شوید
کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد که برای اولین بار شمار پناهندگان و آوارگان در دنیا از مرز 100 میلیون نفر گذشته و رکورد جدیدی به دست آورد.
به گزارش اسپوتنیک، کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان اعلام کرده است که برای اولین بار شمار مردمی که به علت درگیری‌ها در جهان آواره شده‌اند، به‌شمول اوکراین و افغانستان از مرز 100 میلیون تن گذشته است.
فیلیپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان روز دوشنبه، (2 جوزا) هنگام نشر گزارش تازه این سازمان می‌گوید که این رقم باید به‌عنوان "زنگ بیدارباش" برای اقدامات بیشتر برای ترویج صلح و رسیده‌گی به همه علت‌های آواره‌گی اجباری عمل کند.
او افزوده است، تعداد افرادی که مجبور به فرار از جنگ، خشونت، نقض حقوق بشر، آزار و شکنجه شده‌اند، اکنون برای اولین بار در تاریخ از مرز 100 میلیون تن عبور کرده است.
این شمار افراد به علت جنگ در افغانستان، اوکراین و دیگر کشورها آواره شده‌اند.
گراندی تصریح کرده است: "100 میلیون رقم فاحشی است – به همان اندازه نگران‌کنند."
کمیشنر عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان هشدار داده، این رکوردی است که هرگز نباید ثبت می‌شد.
براساس اطلاعات جدید کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان، تعداد آواره‌گان اجباری در سراسر جهان تا پایان سال 2021 به 90 میلیون تن افزایش یافته بود که ناشی از امواج جدید خشونت یا درگیری طولانی در کشورهایی از جمله افغانستان، اتیوپی، بورکینافاسو، میانمار، نیجریه و جمهوری دموکراتیک کنگو بوده است. افزون بر این، جنگ اوکراین در سال جاری 8 میلیون تن را آواره کرده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала