عربستان می خواهد که روسیه با اوپک پلاس بپیوندد

© AP Photo / Amr Nabilعواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب
عواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2022
عضو شوید
عربستان سعودی امیدوار است طوری توافقنامه با اوپک پلاس تهیه شود که روسیه نیز شامل آن گردد.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی طی مصاحبه با فایننشال تایمز گفت: عربستان امیدوار است به توافقی با اوپک پلاس دست یابد که روسیه نیز شامل باش، اما برای صحبت در مورد جزئیات توافق جدید هنوز وقت است.
او گفت که ریاض امیدوار است "به توافقی با اوپک پلاس که شامل روسیه نیز باشد، دست یابد." وزیر نفت خاطرنشان کرد که در بحبوحه ابهامات در بازار، صحبت درباره جزئیات توافق جدید خیلی زود است، اما اوپک پلاس تولید را "در صورت وجود تقاضا" افزایش خواهد داد.
OPEP - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2022
اوپک به اروپا درباره عدم امکان جایگزینی نفت روسیه هشدار داد
عبدالعزیز بن سلمان افزایش قیمت سوخت را ناشی از کمبود ظرفیت جهانی پالایش نفت دانست. وی افزود: "عامل تعیین‌کننده در بازار ظرفیت کارخانه های نفت است... حداقل طی سه سال گذشته، تمام جهان حدود 4 میلیون بیلر از ظرفیت پالایش نفت را از دست داده است که 2.7 میلیون بیلر آن تنها از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا بوده است. "
وی خاطرنشان کرد: سیاست نباید در کار اوپک پلاس دخالت کند، اما برای رفع مشکلات در زمینه تولید و پالایش نفت، دولت ها باید صنعت را به سرمایه گذاری در هایدروکاربن تشویق کنند.
اوپک پلاس تولید نفت خود را 9.7 میلیون بیلر در روز در ماه می 2020 به دلیل کاهش تقاضای نفت ناشی از مبارزه گسترده با کووید-19 کاهش داد. سپس مفاد قرارداد بارها تعدیل شد. بنابراین، از آگوست 2021، این ائتلاف تولید را 400 هزار بیلر در روز در هر ماه افزایش داده است، و از ماه می سال جاری - 432 هزار بیلر. برای ماه می، محدودیت ها به 1.728 میلیون بیلر در روز می رسد و ائتلاف انتظار دارد در ماه سپتامبر به طور عموم از آنها خارج شود.
OPEC. (File) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2020
اوپک کاهش شدید را برای تقاضای نفت پیش بینی کرد
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به تمام اقتصاد جهان وارد کرد. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
پوتین همچنین گفت که ایالات متحده و اتحادیه اروپا عملاً به تعهدات خود در قبال روسیه عمل نکرده اند و ذخایر ارزی این کشور را مسدود کرده اند. وی افزود: رویدادهای کنونی بر سلطه جهانی غرب هم در سیاست و هم در اقتصاد خط می کشند.
پوتین پیش از این نیز گفته بود که قیمت انرژی در غرب به دلیل محاسبات اشتباه خود در حال افزایش است. رهبر روسیه همچنین خاطرنشان کرد که اروپایی ها اعتراف می کنند که هنوز نمی توانند منابع انرژی روسیه را به طور عموم رها کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала