سازمان پیمان امنیت جمعی قادر پاسخ به ناتو است

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащие на церемонии открытия совместных антитеррористических учений КСБР государств-членов ОДКБ на полигоне "Харбмайдон" в Таджикистане
Военнослужащие на церемонии открытия совместных антитеррористических учений КСБР государств-членов ОДКБ на полигоне Харбмайдон в Таджикистане  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2022
عضو شوید
مشی عمومی سازمان پیمان امنیت جمعی اظهار داشته است که این پیمان از قدرت کافی برای پاسخ به تهدیدات ناشی از گسترش ناتو برخوردار است.
به گزارش اسپوتنیک، استانیسلاو زاس، سر منشی سازمان CSTO، گفت که این سازمان از قدرت و منابع کافی برای پاسخ به تهدیدات احتمالی در ارتباط با گسترش ناتو برخوردار است.
وی طی مصاحبه با کانال تلویزیونی Belarus 1، در مورد برنامه های سویدن و فنلند برای پیوستن به ناتو گفت: "آیا ما نیاز به تقویت پتانسیل قدرت خود در این شرایط داریم؟ ما نیروها و ابزارهای کافی برای پاسخ به تهدیدهای احتمالی داریم که واقعاً در این وضعیت (هنگامی که اعضای جدید به ناتو ملحق می شوند) خود را نشان می دهند.
به گفته وی، پذیرش اعضای جدید در ائتلاف آتلانتیک شمالی پیش‌شرط‌هایی را برای افزایش تنش و نظامی‌سازی منطقه ایجاد می‌کند که به تقویت امنیت برای همه طرفین کمکی نمی‌کند.
نگرانی سازمان امنیت دسته جمعی از تلاش های تحکیم تروریستان در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2018
نگرانی سازمان امنیت دسته جمعی از تلاش های تحکیم تروریستان در شمال افغانستان
فنلند و سویدن شروع به گفتگو در مورد امکان کنار گذاشتن بی طرفی طولانی مدت خود و پیوستن به ائتلاف آتلانتیک شمالی در پس زمینه عملیات ویژه روسیه در اوکراین کردند. ینس استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو گفت که این سازمان خوشحال خواهد شد که کشورهای اسکاندیناوی را در صفوف خود ببیند و فرصت ادغام سریع را برای آنها فراهم کند.
مسکو تاکید کرد که هدف ناتو رویارویی است. همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، گسترش بیشتر آن امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد. همزمان، نماینده کرملین تصریح کرد که مشارکت احتمالی هلسینکی و استکهلم در پیمان نظامی را تهدیدی وجودی برای مسکو نمی‌داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала