کرزی حرفش را پس گرفت؛ تعبیر اشتباه از سخنانم درباره حجاب نشود

© Sputnik / Kh. Akifiحامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان
حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2022
عضو شوید
حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان پس از واکنش طالبان در پیوند به انتقاد اخیرش نسبت به وضع محدودیت علیه زنان می‌گوید که حجاب وجیبه دینی و لباس ملی زن افغان است.
به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی؛ رییس جمهوری پیشین که پیش‌تر گفته‌بود پوشاندن صورت زنان ربطی به اسلام و سنت افغانستان ندارد، به تازگی گفته که حجاب یک دستور شرعی برای زنان است و زنان افغانستان با غرور به آن احترام گذاشته‌اند. او طالبان را به استفاده از "خرد و نرمی" فراخوانده‌است.
وی روز گذشته (یک‌شنبه ۱ جوزا) با نشر توئیتی گفته که حجاب یک امر شرعی است که او بر کیفیت حجاب ملاحظه کرده و نباید از سخنانش تعبیر اشتباه صورت گیرد.
گویندگان مرد شبکه های تلویزیونی افغانستان برای همبستگی با همکاران زن‌‌ خود ماسک زدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2022
گویندگان مرد شبکه های تلویزیونی افغانستان برای همبستگی با همکاران زن‌‌ خود ماسک زدند
پیش از این، کرزی گفته بود که مجریان زن در شبکه‌های تلویزیونی مجبور نیستند و نباید از دستورهای طالبان اطاعت کنند.
حامد کرزی گفته بود که زنان در افغانستان حجاب را رعایت می‌کنند؛ اما پوشش صورت حجاب نیست.
از جانب دیگر، وزارت امر بالمعروف و نهی عن‌المنکر طالبان در واکنش به سخنان کرزی گفته که کرزی در بیست سال گذشته زنان را به‌خاطر دل‌خوشی خارجی‌ها آزاد گذاشت؛ در حالی‌که همسر خودش چنین آزادی‌ نداشت.
این در حالیست که طالبان با صدور یک دستور به شبکه‌‌های تلویزیونی دستور داده بودند که مجریان زن حین اجرای برنامه‌های تلویزیونی باید صورت‌ شان را با ماسک بپوشانند. موضوعی که واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

ابلاغ این دستور از سوی شبکه های تلویزیونی تایید شده؛ اما طالبان تا هنوز بیانیه رسمی در این خصوص نداده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала