فنلاند از روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت می‌‌کند

© AFP 2023 / Mustafa OzerFlaggen der Türkei und der EU
Flaggen der Türkei und der EU - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2022
عضو شوید
نخست وزیر سابق فنلند گفته است از روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت می‌ کند و امیدوار است که انقره نیز از پیوستن هلسینکی به ناتو حمایت کند.
به گزارش اسپوتنیک، "الکساندر استاپ" نخست‌ وزیر سابق فنلاند نخست‌ وزیر سابق فنلاند در این باره گفت: نگرانی‌ های امنیتی ترکیه باید در نظر گرفته شود. تا آنجا که من می‌ دانم یکی از این نگرانی‌ها (گروهک تروریستی) پ‌ ک‌ ک و دیگری تحریم تسلیحاتی است.
"الکساندر استاپ" در این باره اضافه کرد: آخرین تقاضای ترکیه برای اف-35 مستقیما با فنلاند و سوئد مرتبط است. به نظر من، این مسائل قابل حل است؛ اما باید برای رفع این نگرانی‌ ها اقدام عملی نیز انجام شود.
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время выступления перед членами своей партии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2022
اردوغان شرط حمایت ترکیه برای عضویت فنلاند و سویدن در ناتو را نام‌گرفت
این مقام ارشد پیشین فنلاند در ادامه با تاکید بر اینکه پذیرش سوئد و فنلاند برای عضویت در سازمان ناتو، کمک مهمی به اتحادیه خواهد بود، خاطر نشان کرد: ما کشورهای بسیار سازگار با ناتو هستیم. من امیدوارم که راه حلی پیدا کنیم. فنلاند از روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت می‌ کند، روابط ترکیه و فنلاند همیشه بسیار خوب بوده است و لذا فکر می کنم اختلافات در مسیر عضویت کشورمان در ناتو حل شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала