لاوروف: اگر غرب پیشنهاد از سرگیری روابط را دهد، به گونه جدی بررسی خواهیم کرد

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время подписания договора
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время подписания договора - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2022
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه تاکید دارد که روسیه فقط به خود تکیه خواهد کرد، این خود را ثابت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می گوید اگر غرب بخواهد که موردی را در خصوص از سرگیری روابط رائه دهد، روسیه به گونه جدیدی بررسی خواهد کرد که آیا به آن نیاز است یا خیر.
آقای لاوروف گفت: "این بستگی به غرب دارد، وقتی آن‌ها از "جنون" خود جان سالم به‌ در ببرند و تصمیم گیرند که روسیه وجود دارد و از بین نرفته است و متقاعد شده اند که هر سال قوی‌تر می شود، اگر آن‌ها اگر آنها بخواهند چیزی برای از سرگیری روابط ارائه دهند، ما به طور جدی بررسی خواهیم کرد که آیا به آن نیاز داریم یا نه".
لاوروف:هیچ ثبوتی از دخالت روسیه در انتخابات امریکا وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2022
لاوروف: وضع افغانستان نباید برهم بخورد
او افزود: "ما فقط به خود تکیه می کنیم، که این خود را ثابت کرده است که به صدای بیگانه گان نمی رقصند. اگر کشورهای غربی به خود بیایند و موارد همکاری را ارائه دهند، ما تصمیم خواهیم گرفت".
قابل ذکر است که روسیه بامداد روز 24 فبروی با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی کند.
در جریان تحولات در اوکراین و در واکنش به عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی سازی اوکراین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم های متعددی را علیه روسیه اعمال کرده اند. تعدادی از شرکت ها خروج خود را از بازار روسیه و تعطیلی تاسیسات تولید در این کشور را اعلام کردند و شماری از کشورها نیز مرزهای هوایی خود را به روی پروازهای روسیه بستند.
آقای لاوروف در همان وقت نیز خاطرنشان کرد که شرکت های غربی که از همکاری با روسیه امتناع می کنند، این کار را تحت فشار شدید انجام دادند، اما روسیه تمام مشکلات اقتصادی را که غرب برایش ایجاد می کند، حل خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала