چین: روابط میان پکن و مسکو تحت تاثیر عوامل خارجی قرار ندارد

CC0 / WhisperToMe / Ministry of Foreign Affairs of the People's Republic of China headquarters
Ministry of Foreign Affairs of the People's Republic of China headquarters - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2022
عضو شوید
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار داشت که همکاری بین پکن و مسکو علیه طرف ثالثی نبوده و البته تحت تاثیر عوامل خارجی نیز قرار ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که در حال حاضر که غرب موضع دیکتاتور و تحمیل کننده را در پیش گرفته، روابط اقتصادی بین روسیه و چین با سرعت بیشتری توسعه می باید.
وانگ ونبین گفت: "اظهارات سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای ما با ارزش است. چین و روسیه همسایه های بزرگی برای هم هستند، و البته همسایه های بسیار نزدیک با رابطه مشارکتی راهبردی جامع. روابط بین این دو کشور آزمون های جدیدی را سپری کرده، دوره مرتبط با اوضاع رو به تغییر جهانی، این روابط همواره در جهت درست بوده است."
وی تاکید کرد که همکاری های بین روسیه و چین از محرک پرتوان داخلی ارزش استقلالی خوبی برخوردار بوده و علیه کشورهای دیگر نیست و تحت تاثیر عوامل خارجی نیز نمی باشد.
سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد که روسیه و چین که عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، اعضای مهم بریکس، سازمان همکاری های شانگهای، گروه هفت و دیگر عرصه ها و سازوکارهای بین المللی هستند، به تلاش برای پیشبرد جهان چندقطبی و دموکراتیک کردن روابط بین المللی و مقابله با هژمونی و تقابل های بلوکی و حزبی در روابط بین المللی ادامه می دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала