طالبان در دانشگاه بدخشان: زنان قیدک موی وکمربند نداشته باشند

© Photo / Facebook account of moheafحجاب
حجاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2022
عضو شوید
طالبان به تمام زنان و دختران در دانشگاه بدخشان دستور داده‌اند که چهره‌شان را به‌گونه کامل بپوشانند و یدک موی وکمربند نداشته باشند. در غیر آن اجازه ورود به دانشگاه را ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، منابع در دانشگاه بدخشان می‌گویند که طالبان به زنان و دختران در این دانشگاه دستور داده‌اند تا بالای حجاب‌شان کمربند نبندند و موی‌شان را قیدک نزنند.
این منابع روز سه‌شنبه، سوم جوزا، به روزنامه 8صبح می‌گویند که طالبان به تمام زنان و دختران در این دانشگاه دستور داده‌اند که چهره‌شان را به‌گونه کامل بپوشانند.
به گفته این منابع، طالبان گفته‌اند که زنان و دختران ماسک و عینک بپوشند، کفش رنگه نپوشند و تمام بدن‌شان را با لباس سیاه بپوشانند، در غیر آن از سوی نیروهای آن‌ها اجازه داخل شدن به دانشگاه را نخواهند یافت‌.
به گفته این منابع، به زنان گفته شده است که در صنف‌ها نیز روی خود را بپوشانند؛ زیرا در صورت نپوشاندن رو، چشم استادان مرد به صورت نامحرم می‌افتد.
این محدودیت‌ها در حالی وضع می‌شود که پیش از این نیز طالبان با اعمال سیاست‌های زن‌ستیزانه بستر حذف کامل زنان را از سپهر عمومی فراهم ساخته‌اند.
در تازه‌ترین مورد، به زنان گوینده در تلویزون‌ها دستور داده‌اند که چهره خود را در پرده تلویزیون بپوشانند.
این اقدام طالبان با واکنش‌ها و اعتراضات گسترده‌ای در داخل و خارج از کشور مواجه شده است.
تام وست، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور افغانستان و رینا امیری، نماینده ویژه این کشور در امور حقوق بشر و زنان افغانستان، نیز نسبت به این اقدام طالبان واکنش نشان داده‌ و گفته‌ که ‌این موضوع را با رهبری طالبان در میان گذاشته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала