دلیل تأخیر در پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا مشخص شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе
Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2022
عضو شوید
کشور های فرانسه و آلمان با پیوستن اوکراین به به اتحادیه اروپا نگران ازدست دادن موقعیت های فرماندهی خود در این اتحادیه هستند.
به گزارش اسپوتنیک،استاد دانشیار رالف گرت شلهامر، عضو گروه علوم سیاسی و اقتصاد در دانشگاه خصوصی وبستر در وین، در مقاله ای برای نشریه‌ِ وال استریت ژورنال به این دلیل اشاره می کند که رهبران فرانسه و آلمان می ترسند که با پیوستن اوکراین، موقعیت های فرماندهی خود در اتحادیه اروپا را از دست بدهند، بنابراین اروپای غربی تصمیم گیری برای پذیرش این کشور به عنوان بخشی از یک انجمن سیاسی را به تاخیر می اندازد..
در این مقاله خاطرنشان شده استا که نمایندگان عالی رتبه اتحادیه اروپا با وعده های حمایت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک به کی‌یف می آیند، اما تحقق آنها آسان نخواهد بود، زیرا واقعیت سیاست اروپا و منافع ملی دولت ها با این وعده ها در تضاد است.
نویسنده مقاله در ادامه می‌گوید، که مذاکرات در مورد تحریم عرضه انرژی روسیه متوقف شده و مشخص نیست که آیا چنین تصمیمی اتخاذ خواهد شد یا خیر. علاوه بر این، بیشتر کشورهای اروپایی به فکر پایان دادن به درگیری در اوکراین و بازگرداندن وضعیت قبل از بحران هستند تا اینکه، چه کسی پیروز خواهد شد.
با توجه به این شرایط، انتظار پذیرش زودهنگام اوکراین در اتحادیه اروپا بی‌پروایی مطلق است. علیرغم جاه طلبی های فراملی اتحادیه اروپا و سرسخت ترین "مدافعان" آن، محاسبات سیاسی اعضای آن همچنان با ملاحظات ملی تعیین می شود.
شلهامر می‎گوید: برای پاریس و برلین، بحران اوکراین نه تنها یک مسئله امنیتی، بلکه فرصتی برای توزیع مجدد قدرت در اتحادیه اروپا در آینده است.
Флаги Евросоюза в отражении на стенде с эмблемой ЕС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
عواقب ناگوار بحران اوکراین به اروپا
او یادآور شد که اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا و آنالنا بوربوک، وزیر امور خارجه آلمان، آماده حمایت از پذیرش اوکراین در اتحادیه اروپا هستند، اما آنها این موضوع را درک می کنند که حداقل یکی از 27 کشور آن را وتو خواهد کرد.
به گفته نویسنده مقاله، واضح ترین نشانه از آنچه در این مورد باید انتظار داشت، اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با پیشنهاد ایجاد یک جامعه سیاسی اروپایی بود - "نوعی برزخ برای کشورهایی که رویای عضویت کامل را در سر می پرورانند، اما هرگز به آن نخواهند رسید. "
گفتنی است پیش ازاین نماینده وزیر امور خارجه فرانسه در امور اروپا روز در اظهاراتی بیان داشت: تلاش اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا ممکن است 15 تا 20تا سال طول بکشد تا به نتیجه برسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала