عفو بین‌الملل وضعیت زنان در افغانستان را "وخیم" دانست

© AFP 2023 / NICOLAS ASFOURIWoman under her burqa
Woman under her burqa - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2022
عضو شوید
سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که وضعیت زنان و دختران در افغانستان رو به وخامت است و طالبان باید پاسخگو باشند.
سازمان عفو بین‌الملل از جامعه جهانی خواسته‌است که طالبان را به دلیل وضع محدودیت‌های اخیر بر مردم افغانستان به خصوص زنان و دختران مجبور به پاسخ‌گویی کند.
این سازمان با نشر رشته توییتی روز گذشته ( دوشنبه دوم جوزا) از جامعه جهانی خواست که طالبان را در پیوند به این وضعیت پاسخگو سازد.
طالبان در ننگرهار: ورود زنان بیمار بدون محرم به شفاخانه ها ممنوع است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2022
طالبان در ننگرهار: ورود زنان بیمار بدون محرم به شفاخانه ها ممنوع است
در این توییت آمده است: "علی‌رغم تضمین‌های طالبان مبنی بر احترام به حقوق زنان و دختران، میلیون‌ها زن و دختر در افغانستان از زمانی که طالبان به قدرت رسیده‌اند، به‌طور سیستماتیک مورد تبعیض قرار گرفته‌اند. جامعه جهانی در این مورد باید طالبان را پاسخگو بداند."
این در حالی است که طالبان هر روز محدودیت‌های بیش‌تری را بر زنان و دختران در کشور وضع کرده و اخیرا وزارت امر به‌ معروف و نهی از منکر طالبان گفته‌است که مجریان زن باید حین اجرای برنامه صورت‌شان را بپوشانند و مقام‌های طالبان این تصمیم را قطعی و غیرقابل بحث خوانده‌اند. این تصمیم طالبان با واکنش‌های تند داخلی و خارجی روبه‌رو شده‌است.
این محدودیت با واکنش‌های پی‌هم روبه‌رو شده و شماری از فعالان مدنی، خبرنگاران و چهره‌های مختلف با پوشیدن روبند، مخالفت خود را با این تصمیم طالبان ابراز کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала