روسیه: اظهارات زلنسکی درباره شرایط بازگشت به مذاکرات با مسکو غیرسازنده است

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2022
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در صداقت تمایل کی یف برای یافتن راه حل مسالمت آمیز تردید دارد و شروط کی یف برای ازسرگیری مذاکرات با روسیه را غیرسازنده می‌داند.اظهارات زلنسکی درباره شرایط بازگشت به مذاکرات با مسکو غیرسازنده است
به گزارش اسپوتنیک، آندری رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه در بیاناتی اظهار داشت که در صداقت تمایل کی یف برای یافتن راه حل مسالمت آمیز تردید داریم، اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره شرایط بازگشت به مذاکرات با مسکو غیرسازنده است.

رودنکو گفت: " بعید است بتوان چنین اظهاراتی را سازنده ارزیابی کرد. یادآوری می کنم که اوکراین در واقع از روز اول شروع عملیات نظامی فعالانه در مذاکرات شرکت کرد و هیچ شروطی تعیین نکرد و اگر اکنون آنها این شروط را تعیین می کنند، در شرایطی که آن ها این شروط را تعیین می کنند ما ناچارا در صداقت تمایل آنها برای یافتن راه حل مسالمت آمیز تردید می کنیم."

ولادیمیر زلنسکی پیشتر گفته بود که ادامه مذاکرات با روسیه تنها در صورتی امکان پذیر است که نیروهای روسیه از اوکراین خارج شوند.
این در حالی است که روز قبل ازاین اظهارات، رهبر اوکراین طی ویدئو کنفرانسی با مجمع جهانی اقتصاد "داووس"گفت که تنها سیاستمدار روس که آماده دیدار با او است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است. وی تصریح کرد که این نشست تنها به شرطی امکان پذیر است که در مورد توقف درگیری ها گفتگو شود. به گفته زلنسکی، سازماندهی هرگونه مذاکره با فدراسیون روسیه به طور فزاینده ای دشوار می شود.
رئیس‌جمهوری اوکراین افزود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه باید متوجه این "واقعیت" شود که احتمال حل این اختلاف از طریق "دیپلماسی" وجود دارد.
گفتنی است هفته پیش (22 می) ولادیمیر مدینسکی"دستیار رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو آماده ادامه مذاکرات با طرف اوکراینی هستند و ابتکار عمل توقف گفتگوها از سوی کی‌یف بود. مدینسکی گفت: "ما به‌نوبه خویش، آماده ادامه گفتگو هستیم و بار دیگر تأکید می‌کنم؛ توپ برای ادامه مذاکرات در زمین اوکراین قرار دارد، برای اینکه توقف مذاکرات کاملاً ابتکار عمل طرف اوکراینی بود."
در همین حال میخائیل پودولیاک، مشاور ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت که این کشور هیچ برنامه‌ای برای انجام سازش با مسکو در خصوص واگذاری مناطقی از خاک اوکراین را ندارد.
وی گفت: "نیروهای روسی باید خاک کشور ما را ترک کنند و تنها پس از آن امکان ازسرگیری روند مذاکرات صلح وجود خواهد داشت".
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала