قصد هند برای اشتراک در چهارمین گفتگوی امنیتی در مورد افغانستان

© Sputnik / Алексей Даничевبیرق هند
بیرق هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2022
عضو شوید
هند در چهارمین گفتگوی امنیتی منطقه ای در افغانستان شرکت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تایمز آف ایندیا، مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند، آجیت دوال، در چهارمین گفتگوی امنیتی منطقه ای افغانستان در پایتخت تاجیکستان شرکت خواهد کرد.
انتظار می رود نشست از 26 تا 27 ماه می، به بحران انسانی در حال آشکار شدن در افغانستان و همچنین نگرانی های امنیتی از جمله تهدید تروریسم فرامرزی بپردازد.
به گفته منابع روزنامه، دوال بر موضع هند تأکید خواهد کرد که افغانستان به یک دولت کاملاً فراگیر که بتواند از حقوق اولیه زنان، کودکان و اقلیت ها مراقبت کند، تأکید خواهد کرد و به گفته منابع روزنامه، نباید اجازه داد که افغانستان به پناهگاه امن تروریسم تبدیل شود.
مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند، همچنین به دنبال همکاری با همتایان خود در دوشنبه خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که افغانستان برای فعالیت و انجام اقدامات تروریستی در منطقه استفاده نمی شود.
محموله‌ گندم کمکی هند به افغانستان رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2022
حرکت محمولۀ جدید گندم کمکی هند به مقصد افغانستان
گفتنی است که در اوایل ماه آگست2021، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 آگست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه آگست، از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 آگست، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حدود 20 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان مسئول سیاست خارجی بود و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала