نیویارک تایمز: آمریکا تایوان را مسلح می سازد

© AFP 2023 / Sam Yehکارشناس: برای امریکا مساله ارسال سلاح مرگبار به کییف عملاً حل شده است
کارشناس: برای امریکا مساله ارسال سلاح مرگبار به کییف عملاً حل شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2022
عضو شوید
نیویورک تایمز به نقل از منابع می نویسد که آمریکا با توجه به تجربه تامین تجهیزات اوکراین، تایوان را تسلیح می کند.
به گزارش اسپوتنیک، منابع نیویورک تایمز می گویند که ایالات متحده در تلاش برای بازسازی سیستم دفاعی تایوان، تجربه تجهیز اوکراین به تسلیحات را در نظر می گیرد.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در یک کنفرانس مطبوعاتی با فومیو کیشیدا، نخست وزیر جاپان در 23 می، آمادگی شرکت نظامی ایالات متحده در دفاع از تایوان را "در صورت تهاجم" اعلام کرد.
بعداً، همانطور که NBC گزارش داد، کاخ سفید تصریح کرد که منظور بایدن در آن مورد، تامین سلاح برای دفاع از خود جزیره بوده است.
Президент CIF Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2022
بایدن بار دیگر از دخالت نظامی آمریکا در دفاع از تایوان سخن گفت
این نشریه مدعی است که واشنگتن قصد دارد حضور نظامی خود را در منطقه افزایش دهد تا سعی کند از "حمله احتمالی" چین که یکی از بزرگترین ارتش های جهان را در اختیار دارد، به تایوان جلوگیری کند.
پیش از این، کیو گوئوژنگ، وزیر دفاع تایوان گفته بود که اگر جنگ بین پکن و تایپه رخ دهد، بدون توجه به اینکه چه کسی برنده خواهد شد، به فاجعه ای برای هر دو طرف ختم خواهد شد. وی تاکید کرد که "هیچ کس جنگ نمی خواهد".
گفتنی است که روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان نقل مکان کردند، قطع شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала