کشف امواج مغناطیسی مرموز در هسته زمین

© Depositphotos.com / Rost9Структура Земли
Структура Земли - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2022
عضو شوید
محققان دانشگاه گرونوبل آلپ در فرانسه نوع جدیدی امواج مغناطیسی را در هسته بیرونی زمین کشف کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Phys.org تیمی از دانشمندان دانشگاه گرنوبل-آلپ در فرانسه نوع جدیدی از موج مغناطیسی را کشف کردند که هر هفت سال یک بار از سطح هسته خارجی زمین عبور می کند. نتایج این مطالعه در مقاله ای در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.
محققان داده های به دست آمده توسط سه کاوشگر مداری سازمان فضایی اروپا Swarm را تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که امواج مرموز، که موجب اختلال در میدان مغناطیسی هستند، با سرعت 1500 کیلومتر در سال به سمت غرب حرکت می کنند.
اعتقاد بر این است که میدان مغناطیسی سیاره زمین عمدتاً توسط آهن مذاب ایجاد می شود که هسته خارجی زمین را در عمق 3000 کیلومتری تشکیل می دهد. این میدان مغناطیسی دائماً می چرخد ​​و جریان های الکتریکی و میدان الکترومغناطیسی در حال تغییر را تولید می کند. منابع دیگر مغناطیس مواد معدنی در گوشته و پوسته زمین قرار دارند و یونوسفر، مگنتوسفر و اقیانوس ها نیز در این امر نقش دارند.
مشخص شده است که تغییرات میدان مغناطیسی مرتبط با امواج شناسایی شده در نزدیکی منطقه استوایی هسته قوی تر است. خود امواج احتمالاً ناشی از اختلالات در اعماق هسته مایع هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала