ترکیه: آمریکا عمدا دنیا را به سمت فاجعه می‌کشاند

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر هند، با عقد معامله با روسیه، حوصله امریکا را آزمایش میکند
هند، با عقد معامله با روسیه، حوصله امریکا را آزمایش میکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2022
عضو شوید
یک روزنامه نگار برجسته ترکیه می‌گوید، ایالات متحده آمریکا با استفاده از منطق تهاجمی جهان را عمدا به سمت فاجعه سوق می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، حسن بصری یالچین روزنامه نگار ارشد ترکیه در مقاله ای برای روزنامه صباح می‌نویسد: استراتژی تهاجمی ایالات متحده ممکن است به آنها کمک کند تا در صحنه جهانی موفق شوند، اما این استراتژی دیر یا زود منجر به تراژدی خواهد شد. است.
به گفته وی، واشنگتن از نظر تاریخی اهداف توسعه طلبانه را دنبال نمی کند، بلکه از رساندن آسیب به دیگران سود می برد. ایالات متحده همواره از مسائل سیاسی و نظامی در جهان دور مانده و منتظر بوده است تا سایر کشورها درگیری را بین خود ایجاد کنند. آنها در طول جنگ جهانی دوم نیز چنین رفتار کردند، اکنون هم ازهمان استراتژی کار می‌گیرند. به ویژه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به وضوح قصد دارد اتحادیه اروپا و روسیه را در عرصه اوراسیا درگیر کند. در عین حال، اگر در جنگ جهانی دوم عناصری وجود داشتند که می توانستند به هر نحوی یکدیگر را متعادل کنند، امروز برای بروکسل دشوار است که بدون حمایت واشنگتن در موقعیتی برابر با مسکو قرار گیرد.
روزنامه نگار ترکیه‌ای خاطرنشان می‌کند: وضعیت مشابهی در منطقه آسیا و اقیانوسیه وجود دارد، جایی که بدون کمک ایالات متحده، کشورهایی مانند جاپان و استرالیا بعید است که بتوانند در همان سطح با چین تعادل برقرار کنند. به گفته وی، منطق آمریکایی ها این است که حتی با تشدید حداکثر تنش باز هم مانند گذشته پیروز خواهند شد.
یالچین می نویسد: "با این حال، نتیجه برای جهان یک تراژدی وحشتناک است. من فکر می کنم طرف آمریکایی نیز خطر چنین فاجعه ای را به خوبی می بیند و به هر حال با آن موافقت می کند." در جمع بندی، وی خاطرنشان کرد که چنین تفکری به وضوح یکی از کثیف ترین جنبه های سیاست جهانی را نشان می دهد و به نظر می رسد آمریکا هنوز مایل نیست که دست از چنین سیاست بردارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала