Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رکورد جالب رونالدو، دانیلو و دیاز؛ قهرمانی در سه لیگ+ عکس

© REUTERS / MARCO BERTORELLOДолорес Авейру и Криштиану Роналду
Долорес Авейру и Криштиану Роналду - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2022
عضو شوید
کریستیانو رونالدو بازیکن من‌یونایتد، دانیلو و براهیم دیاز تنها بازیکنانی هستند که توانسته‌اند در سه لیگ مختلف معتبر به قهرمانی برسند.
به گزارش اسپوتنیک؛ در حالی‌که خیلی از ستاره‌های دنیای فوتبال رویای کسب جام قهرمانی مهمی مانند لیگ برتر، لالیگا و سری آ را در سر دارند، تنها سه بازیکن هر سه تا را برده است.
بوندسلیگا، لیگ 1، سری آ، لالیگا و لیگ برتر؛ 5 لیگ برتر اروپا را تشکیل می‌دهند اما قهرمانی‌های لیگ در انگلیس، ایتالیا و اسپانیا بدون شک معتبرترین آنها هستند.
در این بین تنها رونالدو، دانیلو و براهیم دیاز توانسته‌اند هر سه جام معتبر را کسب کنند.
کریستیانو رونالدو
اولین بازیکنی که به این موفقیت دست یافت، رونالدو از آکادمی اسپورتینگ لیسبون بود که در سال 2003 به منچستریونایتد رفت.
ورود او مصادف شد با یک دوره‌ی نادر برای سر الکس فرگوسن که در آن یونایتد در فصول متوالی سوم، سوم و دوم شد و در آن زمان فقط یک جام حذفی و یک جام اتحادیه را برد. این ملی پوش پرتگالی سرانجام در فصل 07-2006 قهرمان لیگ برتر شد و سپس این ترفند را در فصل‌های 08-2007 و 09-2008 تکرار کرد.
رونالدو در سال 2009 انتقال رویایی خود را به رئال مادرید تکمیل کرد اما تا فصل 12-2011 نتوانست به جام برسد. او فقط یک عنوان دیگر در لالیگا در مادرید به دست آورد اما چهار جام لیگ قهرمانان احتمالا آن را جبران نمود.
پس از انتقال به یوونتوس در سال 2018، این مهاجم با کسب عنوان قهرمانی سری آ در سال‌های 2019 و 2020 به تثبیت سلطه داخلی آنها کمک کرد.
دانیلو
در کنار رونالدو، دانیلو در فصل 17-2016 بخشی از تیم رئال مادرید بود و 17 بازی در فصل قهرمانی لالیگا انجام داد. این مدافع راست سپس به منچسترسیتی نقل مکان کرد و در مجموع 34 بازی در لیگ برتر انجام داد و با تیم پپ گواردیولا در سال‌های 2018 و 2019 موفق به کسب عناوین متوالی شد. اما او نتوانست کایل واکر را عبور کند و در قراردادی به یوونتوس فرستاده شد که باعث شد ژائو کانسلو در جهت مخالف حرکت کند.
ملی پوش برزیلی دوباره با رونالدو متحد شد و توانست چهار قهرمانی متوالی لیگ را به دست آورد، زیرا یوونتوس در فصل 2019-2019 یک امتیاز بالاتر از اینتر رتبه دوم را به پایان رساند.
پس از قهرمانی یوونتوس در سری آ در سال 2020، فیفا در توییتی نوشت: "10 گل در 10 بازی از زمان شروع مجدد سری A_EN به کریستیانو کمک کرد تا چندین بار قهرمان لیگ در انگلیس، اسپانیا و ایتالیا شود. هیچ بازیکن دیگری حتی یک بار هر سه لیگ را برده است. وقتی اهل سیاره دیگری هستید، کشور اهمیتی ندارد."
اما ظاهرا فیفا وجود دانیلو را فراموش کرده بود که او نیز هر سه را بُرد و با مجموعه‌ای از ایموجی‌های متفکر به این توییت پاسخ داد. برخلاف سایر بازیکنان این لیست، دانیلو در واقع قهرمان لیگ در چهار کشور مختلف شده است، زیرا او دو قهرمانی لیگ برتر را با پورتو به دست آورده است.
براهیم دیاز
دیاز پس از شروع کارش در باشگاه مالاگا، در سن 14 سالگی به آکادمی منچسترسیتی پیوست و در کنار بازیکنانی مانند فیل فودن و جیدون سانچو بازی کرد. دوران حرفه ای او در لیگ برتر در مجموع 49 دقیقه در پنج بازی کوتاه بود، اما همچنان برای دریافت مدال برنده در فصل 18-2017 کافی بود.
هافبک تهاجمی پیشنهادات قرارداد جدید با سیتی را رد کرد و در جنوری 2019 به زادگاهش اسپانیا بازگشت و با مبلغ 17 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست.
اما مادرید راه آسانی برای ورود به تیم اصلی ارائه نکرد زیرا او پشت سر بازیکنانی مانند لوکا مودریچ، تونی کروس، گرت بیل، وینیسیوس جونیور و مارکو آسنسیو قرار داشت.
این ملی پوش اسپانیایی در حاشیه تیم خود به شدت دست و پا می‌زد و تنها 15 بازی در لالیگا انجام داده، از جمله 6 بازی در رقابت‌های قهرمانی لیگ در فصل 20-2019. او دو فصل گذشته را به صورت قرضی در میلان گذرانده و در 31 بازی سه گل به ثمر رسانده، زیرا آنها عنوان قهرمانی سری آ را در فصل 2021-2022 به دست آوردند.
این بازیکن 22 ساله همچنین به جوانترین بازیکنی تبدیل شده که هر سه جام را به دست آورده زیرا رونالدو 34 ساله و دانیلو 28 ساله بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала