Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فوربس؛ رئال مادرید با ارزش‌ترین تیم جهان+ عکس

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر رئال مادرید
رئال مادرید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2022
عضو شوید
تیم فوتبال رئال مادرید با ارزش 4.1 میلیارد پوند از سوی نشریه‌ی فوربس با ارزش‌ترین تیم فوتبال جهان معرفی شد.
به گزارش اسپوتنیک؛ رئال مادرید بار دیگر در صدر فهرست ثروتمندترین باشگاه‌های فوتبال جهان از سوی نشریه‌ی اقتصادی فوربس قرار گرفت.
غول اسپانیایی که چندی پیش قهرمانی لالیگا را گرفت و شنبه‌شب پیش رو برابر لیورپول در دیدار فینال لیگ قهرمانان بازی خواهد کرد، از هر دو رقابت مبالغی را به دست خواهد آورد؛ بیش از 100 میلیون پوند را برای رسیدن به نمایشگاه اروپایی به خانه خواهند بُرد و ارزش لوس بلانکوس 7 درصد افزایش یافته، زیرا آنها از رقیب سرسخت خود یعنی بارسلونا که سال گذشته در صدر فهرست فوربس بودند، پیشی می‌گیرند.
رئال ورزشگاه نمادین‌اش "سانتیاگو برنابئو" را به مبلغ 675 میلیون پوند بازسازی کرده و اخیراً قرارداد مهمی را منعقد کرده است.
باشگاه 301 میلیون پوند از شرکت سرمایه گذاری Sixth Street and Legends دریافت کرد که در آن شرکای جدید "حق مشارکت در فعالیت‌های تجاری خاص ورزشگاه جدید سانتیاگو برنابئو را برای مدت بیست سال به دست آوردند."
قرارداد سیکست‌استریت برای دو دهه است و آنها 30 درصد سهام در عملیات استادیوم دارند.
بازسازی برنابئو توسط جی‌پی مورگان و بانک آمریکا تامین مالی شده و مجموع استقراض را به 669 میلیون پوند رسانده است.
رئال پس از دالاس کابویز، نیویورک یانکیز، نیویورک نیکس، گلدن استیت واریرز و لس آنجلس لیکرز، ششمین تیم ورزشی ارزشمند جهان است.
بارسلونا رقیب دیرینه این باشگاه؛ به دلیل بدهی‌های هنگفت و وضعیت مالی ناپایدار تیتر خبرها شده اما طبق گزارش فوربس، آنها همچنان دومین باشگاه فوتبال باارزش جهان هستند.
قرارداد 364 میلیون پوندی پیراهن و اسپانسر ورزشگاه آنها با اسپاتیفای ضربه بزرگی است و بارسلونا نیز ظاهراً نزدیک به توافق با گلدمن ساکس و آل اسپورت فایننس با مبلغ 763 میلیون پوند است.
این در ازای 30 درصد پول پخش باشگاه و مقداری از درآمد حاصل از مجموعه ورزشگاه جدید خواهد بود.
ارزش بارسلونا شش درصد بیشتر از سال گذشته است و با نیوانگلند پاتریوتز به عنوان هفتمین تیم ارزشمند در هر رشته ورزشی برابر است.
لیگ برتر از نظر درآمد پخش همچنان ثروتمندترین است، اما منچستریونایتد و لیورپول باید به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم لیست باشگاه‌های فوتبال قرار گیرند.
درآمد روز بازی یونایتد 50 میلیون پوند است و نام تجاری آنها 623 میلیون پوند در مقایسه با 50 میلیون پوند روز بازی لیورپول و برند 583 پوند، بیشتر ارزش دارد.
ارزش سرخ‌ها نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش یافته و باید دوباره با درآمدهای بادآورده دوم شدن در لیگ برتر و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان، افزایش یابد.
در مقابل، یونایتد ممکن است در لیست سال آینده آسیب ببیند، زیرا نتوانست به جدول بالای اروپا راه یابد.
منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر با شش درصد افزایش نسبت به سال گذشته در رتبه ششم فهرست فوربس قرار دارد.
درآمد روز مسابقه آنها بسیار کمتر از رقبایشان است و در مجموع تنها 4 میلیون پوند است. ویژگی پشت بایرن مونیخ، تنها تیم آلمانی در میان 10 تیم برتر و بالاتر از پی‌اس‌جی و چلسی است.
نمایندگی ایتالیا در قالب یوونتوس در شماره 9 قرار دارد و پس از یک فصل ناامیدکننده که باعث شد تاج خود را به میلان واگذار کند، ثروت آنها رو به افول است.
تاتنهام در رده دهم قرار دارد و همچنان در حال پرداخت پول ورزشگاه خود است، اما با کسب رتبه چهارم برای جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا تقویت خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала