سیاه‌چاله‌های تازه کشف‌شده در کهکشان‌های کوتوله

© Photo / ESA/ Hubble/ NASAСнимок черный дыры телескопом Хаббл
Снимок черный дыры телескопом Хаббл - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2022
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، گنجینه هایی از سیاهچاله های عظیم را در کهکشان های کوتوله کشف کردند. سیاهچاله های تازه کشف شده بینشی از داستان زندگی یک سیاهچاله کلان جرم در مرکز کهکشان راه شیری ما ارائه می دهند.
به گزارش اسپوتنیک به مجله اخترفیزیک، اعتقاد بر این است که کهکشان راه شیری به عنوان یک کهکشان مارپیچی غول پیکر از ادغام بسیاری از کهکشان های کوتوله کوچکتر شکل گرفته است. برای مثال، ابرهای ماژلانی که در آسمان جنوبی دیده می‌شوند، کهکشان‌های کوتوله‌ای هستند که در کهکشان راه شیری ادغام می‌شوند. هر کوتوله‌ای که وارد شود می‌تواند یک سیاه‌چاله مرکزی پرجرم، ده‌ها یا صدها هزار بار بزرگ‌تر از جرم خورشید ما، به همراه داشته باشد، که به طور بالقوه برای بلعیدن سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری مقدر شده است.
اما اینکه کهکشان‌های کوتوله هر چند وقت یک‌بار حاوی سیاه‌چاله‌ای هستند، مشخص نیست، که شکافی کلیدی در درک ما از نحوه رشد سیاه‌چاله‌ها و کهکشان‌ها با هم باقی می‌گذارد. تحقیق جدید منتشر شده با کشف این نکته که سیاهچاله های عظیم در کهکشان های کوتوله چند برابر بیشتر از آنچه قبلا تصور می‌شد رایج هستند، این شکاف را پر می‌کند.
دانشمندان با استفاده از شبیه‌سازی‌ ها تایید کردند که نتایج متناقضی در مورد یک کهکشان کوتوله با تشکیل ستاره قوی و یک سیاه‌چاله عظیم در حال رشد رخ می‌دهد. محققان سپس داده‌های فرابنفش و رادیویی هزاران کهکشان کوتوله را بررسی کردند و دریافتند که تقریبا هر یک از آنها دارای نوع جدیدی از سیاه‌چاله‌های در حال رشد هستند. سیاه‌چاله هایی پیدا شده بلوک های اصلی سیاهچاله های کلان پرجرم مانند سیاهچاله های کهکشان راه شیری ما هستند.
Симулированный вид черной дыры (в центре) перед Большим Магеллановым Облаком - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2022
صدای وحشتناک از دل کیهان؛ ناسا صدای بلعیدن یک ستاره توسط سیاهچاله‌ را منتشر کرد + ویدئو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала