پاتریشوف: از دو نفر یک شهروند افغانستان زیر فقر زندگی میکند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Секретарь Совета безопасности РФ Николай Патрушев. Архивное фото
Секретарь Совета безопасности РФ Николай Патрушев. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2022
عضو شوید
مشاور امنیت ملی روسیه، در تاجیکستان گفت که از دو نفر یک شهروند افغانستان حال حاضر از گرسنگی رنج می برد و وضعیت تغذیه ای ممکن است به زودی بدتر شود.
به گزارش اسپوتنیک، نیکولای پاتریشوف، مشاور امنیت ملی روسیه در جلسه مشاوره‌های چندجانبه درباره مسائل افغانستان در دوشنبه گفت که بی ثباتی در افغانستان به دلیل مشکلات اجتماعی و اقتصادی تشدید می‌شود.
پاتریشوف گفت: "وضعیت تغذیه در افغانستان به زودی بدتر خواهد شد. بر اساس داده های موجود، از بیش از 40 میلیون جمعیت حدود 95 درصد در حال حاضر از کمبود مواد غذایی رنج می برند و حدود 55 درصد از آنها از گرسنگی رنج می برند."
این سیاستمدار روس همچنان گفت که ممکن وضعیت مهاجرت از افغانستان به کشورهای همسایه بیشتر شود.
او همچنان اظهار داشت که پس از گرفتن قدرت توسط طالبان شماری از شهروندان افغانستان به خارج از کشور فرار کردند که تنها بر اساس داده های رسمی سازمان ملل، تعداد پناهندگان در سال 2021 به 2.6 میلیون نفر رسیده است.
مشاور امنیت ملی روسیه گفت: اگر وضعیت افغانستان چنین ادامه یابد، این اعداد چند برابر افزایش خواهند یافت. در عین حال، خطر وجود دارد که پناهندگان نه تنها به سمت ایران و پاکستان، که در حال حاضر بیش از 80 درصد از مهاجران را می پذیرد، بلکه به کشورهای آسیای مرکزی نیز حرکت خواهند کرد.
او افزود که این می تواند منجر به نفوذ اعضای سازمان های تروریستی بین المللی به کشورهای ما شود که امروز در خاک افغانستان احساس راحتی می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала