روابط جنسی حین پیری باعث فراموشی می گردد

© Depositphotos.com / AndrewLozovyiПожилой мужчина с головной болью
Пожилой мужчина с головной болью - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2022
عضو شوید
یک مرد ایرلندی پس از ده دقیقه رابطه جنسی با همسرش دچار از دست دادن حافظه کوتاه مدت شد.
به گزارش اسپوتنیک، مجله طبی ایرلندی می نویسد که یک مرد 66 ساله پس از ده دقیقه رابطه جنسی دچار فراموشی شد. هفت سال قبل، این مرد قبلاً با شکایت از از دست دادن حافظه به دکتران مراجعه کرده بود.
گفته شده است که این مرد 10 دقیقه رابطه جنسی داشت و پس از آن دچار مشکلات حافظه شد. مرد با دیدن تاریخ روی تلیفون خود نگران شد که سالگرد ازدواج را که روز قبل بود فراموش کرده است. در واقع او روز قبل با همسر و خانواده اش سالگرد ازدواجش را جشن گرفته بود.
Девушка с головной болью - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2021
طرز جلوگیری از فراموشی بعد از کرونا
در این گزارش آمده است که حافظه زندگی‌نامه‌اش تحت تأثیر قرار نگرفته است، اما خاطرات خود را از اتفاقات صبح و جشن روز قبل از دست داده است.
وی بارها از همسر و دخترش درباره وقایع صبح و روز قبل سؤال می کرد. هیچ علائم عصبی دیگری مشاهده نگردیده و تا زمانی که او به شفاخانه عاجل رسید، معاینه عصبی وی هیچ گونه عوارض را نشان نداد.
دکتوران بخش نورولوژی در شفاخانه دانشگاه لیمریک به این نتیجه رسیدند که رابطه جنسی می تواند باعث فراموشی شود.
یاد فراموشی بایدن بار دیگر آشکار شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2021
چندرسانه ای
یاد فراموشی بایدن بار دیگر آشکار شد + ویدئو
علل فراموشی جهانی گذرا معلوم نیست، اما ارتباطی بین از دست دادن ناگهانی حافظه و میگرن وجود دارد. احتقان وریدها به دلیل انسداد خون یا سایر اختلالات جریان خون نیز می تواند علت این پدیده باشد. در موارد فراموشی سراسری گذرا می تواند در اثر غوطه ور شدن ناگهانی در آب سرد یا گرم، ورزش یا رابطه جنسی ایجاد شود. این پدیده در افراد بالای 50 سال بیشتر دیده می شود.
پیش از این گزارش شده بود که یکی از ساکنان شهر برینتری انگلیس بریتانیا سرما کرد، به رختخواب رفت و سپس وقایع 20 سال آخر زندگی خود از جمله ازدواج با همسرش و مرگ بستگانش را فراموش کرد. او هیچ خاطره ای از وجود کووید-19 نداشت و وقتی از بمب گذاری های 11 سپتامبر 2001 و 2005 لندن مطلع شد، وحشت زده شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала