فراموش کاری بایدن باز هم سوژه شد؛ عوضی گرفتن دو کوریا + ویدئو

© Sputnik / Stringer  /  مراجعه به بانک تصاویر Joe Biden
Joe Biden - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2022
عضو شوید
در ادامه اشتباهات عجیب جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ، وی بار دیگر به اشتباه گفت "کوریای شمالی" از تحریم های روسیه حمایت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، کوریای شمالی را به جای کوریای جنوبی از جمله کشورهایی دانست که از سیاست فشار تحریمی علیه فدراسیون روسیه حمایت می‎‌کند.
رئیس جمهور ایالات متحده روز گذشته (27 می) طی سخنرانی در مراسم فارغ التحصیلی آکادمی نیروی دریایی آناپولیس، در مریلند درباره اهمیت همکاری آمریکا با متحدانش به نفع امنیت جهانی صحبت کرد.
وی به عنوان نمونه این همکاری، به تحریم های غرب و متحدان واشنگتن علیه مسکو بر سر عملیات نظامی در اوکراین اشاره کرد.
رئیس جمهوری آمریکا این سوال را مطرح کرد که: "آیا کسی فکر می کرد که وقتی من خواستار تحریم روسیه شدم به غیر از ناتو، استرالیا، جاپان، "کوریای شمالی" و حتی برخی از اعضای کشورهای جنوب شرق آسیا (اسه آن) نیز از این تحریم ها حمایت کنند؟"
در واقع بایدن ظاهرا کوریای شمالی را با کوریای جنوبی در ملحق شدن به تحریم های روسیه اشتباه گرفته است.
کوریای شمالی خود تحت شدیدتریت تحریم های واشنگتن قرار دارد و یکی از پنج کشوری است که در اوایل ماه مارچ علیه قطعنامه سازمان ملل درباره عملیات ویژه روسیه در اوکراین رای داد.
علاوه بر این، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در پیامی که به مناسبت روز پیروزی برای رئیس جمهور روسیه ارسال کرد، با "مردم روسیه که تهدیدهای سیاسی و نظامی و باج گیری نیروهای متخاصم را ریشه کن می کنند" ابراز همبستگی کرد.
گفتنی است اشتباهات بایدن در شرایطی که مردم آمریکا با مشکلات بسیاری مواجه هستند محبوبیت بایدن را کاهش داده و اعتبار او را نزد رای دهندگان آمریکایی کاهش داده است؛ امری که می تواند در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره به ضرر حزب دموکرات تمام شود.
بایدن یک بار نیز در سفر به کارلینای شمالی با یک فرد خیالی دست داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала