بزرگترین شهاب سنگ سال از کنار زمین رد شد

© Photo / PixabayПриближающийся к Земле астероид
Приближающийся к Земле астероид - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2022
عضو شوید
شهاب سنگ 1989 JA باقطر 1.8 کیلومتر که بزرگترین جرم آسمانی سال 2022 نامیده شده است، در فاصله‌ای ایمن و بدون خطر از کنار زمین عبور کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شهاب سنگی به اندازه برج خلیفه به وسعت 1.8 کیلومتر شب گذشته(27می) با فاصله‌ای حدود 10 برابر فاصله بین زمین و ماه از کنار زمین گذشت.
این جرم آسمانی که با نام شهاب سنگ 7335 - "1989 JA" نیز شناخته می‌شود، تقریباً چهار برابر ساختمان "برج خلیفه" است و بزرگترین سیاره‌ای است که تاکنون در سال 2022 از کنار سیاره ما عبور کرده است.
تماشاگران آسمان می‌توانستند به لطف یک همکاری جدید که شامل ادغام تلسکوپ‌هایی در شیلی، استرالیا و رم ایتالیا موسوم به "پروژه تلسکوپ مجازی" است و تصویری از آن در میان خبر قرار داده شده است، این رویداد را به صورت آنلاین مشاهده کنند.
این شهاب سنگ در نزدیکترین حالت، در فاصله چهار میلیون کیلومتریبا زمین قرار داشت و برخلاف اندازه بزرگ 1.8 کیلومتری خود، هیچ تهدیدی برای سیاره ما نبود و آن‌قدر درخشان بود که بتوان آن را در تلسکوپ‌های با اندازه متوسط نیز ​دید.
در حالی که شهاب سنگ "7335 (1989 JA) از نظر فنی تحت عنوان یک شهاب سنگ "بالقوه خطرناک" طبقه‌بندی می‌شود، اما این به معنای یک تهدید قریب الوقوع برای سیاره ما نبود. این نام و طبقه‌بندی به شهاب سنگ های که بزرگتر از 150 متر(492 فوت) هستند و فاصله‌ای که به زمین نزدیک می‌شوند و البته چند عامل دیگر اشاره دارد.
آژانس‌های فضایی و تلسکوپ‌های سراسر جهان، سنگ‌های فضایی را زیر نظر دارند که شامل دفتر هماهنگی دفاع سیاره‌ای ناسا نیز می‌شود.
گفتنی است که ناسا هنوز هیچ تهدید فوری و جایی برای نگرانی در 100 سال آینده مبنی بر برخورد یک شهاب سنگ با زمین پیدا نکرده است، اگرچه در هر صورت با دقت آسمان را زیر نظر دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала