ترامپ: پایگاه هوایی افغانستان در بگرام به زودی از سوی چین اشغال می شود

© AFP 2023 / Olivier DoulieryПрезидент США Дональд Трамп во время посещения американской военной базы в Афганистане
Президент США Дональд Трамп во время посещения американской военной базы в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2022
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا بر این باور است، که پایگاه هوایی افغانستان در بگرام به زودی از سوی چین اشغال می شود.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا، بر این باور است، که چین به زودی پایگاه هوایی بگرام در افغانستان را تصرف خواهد کرد، در صورتی که پیش از این، این کار را نکرده باشد.
او گفت: "ما شمار سربازان را به 2000 سرباز کاهش دادیم، اما من قصد داشتم بگرام (پایگاه هوایی در شرق افغانستان را حفظ کنم. این یک پایگاه هوایی عالی است، ما میلیاردها دالر در آن سرمایه گذاری کرده ایم. ما آن را برای افغانستان پس انداز نکردیم".
ترامپ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2022
ترامپ: پایگاه هوایی بگرام را برای نظارت بر آزمایش‌های اتمی چین نگه می داشتم
او روز جمعه در همایش انجمن ملی تفنگ داران ایالات متحده در هیوستون تگزاس گفت، ما آن را نگه داشتیم زیرا یک ساعت با جایی که چین در حال ساخت سلاح هسته ای است فاصله دارد. اما ما تنها در یک شب آنجا را ترک کردیم.
ترامپ افزود: "تنها فکر کنید - ما میلیاردها و میلیاردها دالر سرمایه گذاری کرده ایم و اکنون پایگاه به زودی از سوی چین اشغال خواهد شد، اگر پیش از این، این کار را نکرده است".
یادآوری می کنیم، که نیروهای ایالات متحده امریکا و متحدانش در ماه اگوست سال گذشته میلادی افغانستان را ترک و در 15 اگوست گروه طالبان کنترل 33 ولایت افغانستان را بدست گرفت، که پس از آن بر ولایت پنجشیر یورش بردند و پس از دو هفته درگیری این مرکز این ولایت را نیز زیر کنترل خود درآوردند، اما درگیری ها تاکنون در این ولایت میان جنگجویان گروه طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان جریان دارد و گروه طالبان در چند درگیری ماه های پسین در این ولایت شکست خورده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала