تماشای تلویزیون به شکل روزمره و برای بیش از یک ساعت کشنده است

© Fotolia / Marcociannarelیک هندی در برنامه «صبح بخیر» در اثر ایست قلبی درگذشت + ویدیو
یک هندی در برنامه «صبح بخیر» در اثر ایست قلبی درگذشت + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2022
عضو شوید
اگر شما هم روزانه بیش از یک ساعت به تماشای تلویزیون می‌نشینید، باید بدانید که این کار می‌تواند در طولانی‌مدت کشنده باشد و سلامتی‌تان را مورد تهدید قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، تحقیقات جدیدی که نتایج آن اخیرا اعلام شده‌اند، حاکی از این هستند که بسیاری از افراد که به طور روزمره تلویزیون تماشا می‌کنند در معرض تهدید سلامتی و ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند.
مطالعات جدید نشان‌دهنده خطر احتمالی ابتلا به بیماری‌های قلبی در کسانی هستند که در روز بیش از یک ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند. محققان واحد اپیدمیولوژی شورای تحقیقات طبی یا به اختصار MRC چنین نظری دارند. محققان دانشگاه‌‌های کمبریج و هنگ‌کنگ نیز در این تحقیق همکاری داشته‌اند.
به طور کلی در این نتایج، تأکید شده است که تماشای روزمره تلویزیون برای بیش از یک ساعت ظاهرا ضرری ندارد و شاید تنها یک سری عارضه جزئی را در فرد ایجاد کند. با این وجود اعلام شده که این موضوع می‌تواند در طولانی‌مدت به برخی مشکلات، از جمله عارضه‌های قلبی در فرد منجر شود. بنابراین بهتر است به طور روزمره کم‌تر از یک ساعت تلویزیون تماشا کنید تا در طولانی‌مدت، وضعیت سلامتی بهتری داشته باشید.
بر اساس داده‌های رسمی، از هر 8 مرد، یک نفر و از هر 15 زن، یک نفر بر اثر بیماری‌های مربوط به عروق کرونری قلب (رگ‌های خونی که خود قلب را تغذیه می‌کنند) فوت می‌کنند. بنابراین، انسداد و بیماری‌های مربوط به این رگ‌های قلبی از دلایل اصلی مرگ و میر در جهان هستند. علاوه بر این‌ها، بسیاری از کسانی که از این بیماری رنج می‌برند حتی بیشتر از دیگران در معرض سکته مغزی هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала