تمدید طرح سرشماری شهروندان غیرقانونی افغانستانی در ایران

© فریبا قلی زادهتابعیت دوگانه از سوی کمیته قوانین مجلس نمایندگان افغانستان تایید شد
تابعیت دوگانه از سوی کمیته قوانین مجلس نمایندگان افغانستان تایید شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2022
عضو شوید
معاون امنیتی و انتظامی وزارت داخله ایران با بیان این‌که تاکنون یک و نیم میلیون مهاجر افغانستانی غیرمجاز و فاقد اقامت در طرح سرشماری شرکت کرده‌اند، از تمدید دو هفته‌ای مهلت این سرشماری خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سید مجید میراحمدی گفت: طرح سرشماری شهروندان غیرمجاز افغانستان از ۱۷ جوزا تا ۱ ماه سرطان تمدید شده است و مهاجران با آرامش بیشتری می‌توانند در این طرح شرکت کنند و برگه اقامت و تردد شش ماهه در ایران دریافت کنند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر داخله ایران افزود: طرح سرشماری شهروان غیرمجاز برای نخستین بار با این سبک و شیوه در جمهوری اسلامی ایران با هدف به دست آوردن یک اطلاعات آماری دقیق از شمار این شهروندان و شناسایی آن‌ها در حال انجام است که با استقبال زیادی مواجه شده است.
6 و نیم میلیون نفر از شهروندان افغانستان مهاجر هستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
اخراج مهاجران افغانستان از ایران به خاطر تجلیل از عید
میراحمدی با اشاره به جمعیت زیاد مهاجران افغانستانی و مراجعات فشرده شهروندان غیرمجاز به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و همچنین دفاتر کفالت خدمات اتباع خارجی در ایران ادامه داد: تا به حال بیش از یک و نیم میلیون مهاجر افغانستانی غیرمجاز در طرح سرشماری ثبت نام کرده‌اند.
وی با اشاره به فرصت محدود باقی مانده تا پایان زمان سرشماری اعلام شده، ۱۷ جوزا خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتیم برای حفظ آرامش این افراد و کاهش ازدحام، مدت و مهلت ثبت نام و مراجعه به دفاتر را برای دو هفته تمدید کنیم.
معاون وزیر داخله ایران خاطر نشان کرد: بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست و افراد می توانند در این فرصتی که تمدید کردیم تا ۱ سرطان با سهولت و راحتی و بدون تراکم جمعیت کار ثبت نام خود را انجام بدهند.
میراحمدی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای افزایش تعداد دفاتر پیشخوان دولت ایران در طرح سرشماری شهروندان غیرمجاز افغانستانی گفت: بنا داریم شمار دفاتر پیشخوان دولت را که تا الان یک هزار و ۷۰۰ دفتر در نظر گرفته شده است، غیر از دفاتر کفالتی که این کار را از پیش شروع کردند، افزایش بدهیم.
وی همچنین درباره امکان ثبت نام و سرشماری مهاجران غیرمجاز افغانستانی در استان‌های ممنوعه برای مهاجران، از جمله آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان گفت: فعلا تصمیمی برای این رفع محدودیت وجود ندارد و اگر تجدید نظری صورت گرفت، اطلاع‌ رسانی می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала