Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

در آستانه فینال؛ پاریس در حسرت جام؛ نفس ها در سینه حبس!

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر رئال مادرید - لیورپول
رئال مادرید - لیورپول - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2022
عضو شوید
رئال مادرید و لیورپول امشب جدال حساس فینال لیگ قهرمانان را برگزار خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دیدار نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، امشب از ساعت 11:30 به وقت کابل در ورزشگاه استادوفرانس شهر پاریس برگزار خواهد شد.
رئال مادرید
از نامش پیداست که پادشاه اروپا است. با 13 قهرمانی مثل ستاره ای در UCL میدرخشد و امشب برای اینکه بیشتر دست نیافتنی شود، انگیزه مضاعفی برای فتح جام چهاردهم خواهد داشت.
رئالی ها فصل فوق العاده ای را سپری میکنند و از لحاظ روحی در آرامش مطلق هستند. پس از قهرمانی مقتدرانه در لالیگا، آنهم در فصلی که رقیب جدی و قدرشان بارسا، طراوت همیشه گی اش را نداشت، و پس از کامبک های دراماتیک و شیرین در مقابل سه پی اس جی، چلسی و سیتی در مراحل قبلی لیگ قهرمانان، لرزه به پیراهن هر حریف دیگری خواهند انداخت. حتی اگر آن حریف، لیورپول آماده یورگن کلوپ باشد. تیم آنچلوتی امشب نه محروم دارد و نه مصدوم. آلابا و والورده با پایان مصدومیت در تمرین روز گذشته حضور داشتند و آماده بازی هستند.
آخرین تمرین رئال قبل از بازی امشب
رئال برای پنجمین بار در هشت فصل گذشته خود را به فینال رقابت ها رسانده است. آنها پس از سال 2022 که با شکست لورکوزن قهرمان شدند، 14 سال بعد یعنی در سال 2014 به فینال رسیدند که با شکست اتلتیکومادرید تعداد قهرمانی های این تیم دو رقمی و به عدد 10 رسید.
متخصص لیگ قهرمانان در 4 فینال گذشته، به هیچ چیزی به جز قهرمانی نرسیده و با شکست 4 بر 1 اتلتیکو در سال 2014، شکست دوباره اتلتیکو در ضربات پنالتی در سال 2016، شکست 4 بر 1 یوونتوس در 2017 و در نهایت شکست 3 بر 1 لیورپول در سال 2018 موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است.
از این 4 قهرمانی پس از سال 2014 به این طرف، سهم کارلو آنچلوتی بعنوان سرمربی تنها یک سال آنهم قهرمانی برابر اتلتیکو در سال 2014 با کامبک ثانیه های پایانی با گل سرخیو راموس بود.
آنچلوتی در صورتی که امشب رئال را قهرمان CL کند نخستین سرمربی تاریخ خواهد شد که چهار بار فاتح این جام ارزشمند میشود.
لیورپول
روی کاغذ رئال از مسیر فوق العاده سخت تری نسبت به لیورپول خود را به فینال لیگ قهرمانان رساند، اما سرخ پوشان بندر لیورپول با ارائه نمایشی چشمگیر در رقابت های لیگ و در حالی فاصله زیادی با من سیتی داشتند، قهرمانی را به هفته پایانی کشاندند و تنها با اختلاف یک امتیاز از فتح لیگ برتر بازماندند.
از سویی دیگر، تیم کلوپ در این فصل هم جام حذفی انگلیس را به روی سر برده و هم جام اتحادیه را.
حالا هم به هیچ چیزی جز قهرمانی در CL فکر نمیکند.
قهرمانی که بدون شک برای این تیم و ستاره اش محمد صلاح، هر چند انکار میشود، بوی انتقام میدهد.
آخرین تمرین لیورپول قبل از مسابقه امشب
زیرا آنها در سال 2018 در مقابل همین رئال شکست خوردند و در شب تلخی قهرمانی را واگذار کردند.
هر چند لیورپول با کلوپ سال بعد دوباره به فینال رسید و در سال 2019 با شکست 2 بر 0 تاتنهام برای ششمین بار تیمش را به عنوان قهرمانی رساند.
آنها در صورتی که امشب رئال را شکست دهند به هفتمین قهرمانی خود در این رقابت ها خواهند رسید و با رکورد میلان و بایرن مونیخ برابری خواهند کرد.
این سومین حضور لیورپول در فینال لیگ قهرمانان از زمانی است که کلوپ سرمربی این تیم شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала