مشکل مسکن برای حرمسرای "دیپلمات" طالبان؛ یک مفتی سکرتر سوم سفارت در تهران شد

© @https://twitter.com سفارت افغانستان در تهران
سفارت افغانستان در تهران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2022
عضو شوید
سفارت افغانستان در تهران برای تهیه مسکن برای یک ملا که طالبان او را با خانواده بزرگش به عنوان سکرتر سوم سفارت معرفی کرده، به مشکل برخورده است.
به گزارش اسپوتنیک، اخیرا حکومت سرپرست طالبان، یک مفتی را به عنوان سکرتر سوم سفارت افغانستان در تهران تعیین کرده که 3 همسر و 12 فرزند دارد و برای همین سفارت برای پیداکردن خانه برای او دچار مشکل شده است.
در مکتوبی که از سوی عبدالقیوم سلیمانی، سرپرست سفارت افغانستان در تهران به وزارت خارجه‌ی طالبان فرستاده شده، آمده است که هیچ یک از خانه‌های رهایشی دیپلماتان این سفارت برای مفتی محمد علیم نورانی مناسب نیست.
در این مکتوب، آمده است: "با توجه به این که جمعیت اعضای فامیل ایشان 15 نفر است، هیچ کدام از خانه‌های موجود ساختمان رهایشی، متناسب با تعداد اعضای فامیل شان نیست، بناء ضرورت است که برای ایشان خانه‌ی جدیدی کرایه شود."
در حال حاضر، دیپلماتان سفارت افغانستان در منطقه‌ی الهیه تهران زندگی می‌کنند؛ اما ساختمان‌های این منطقه برای خانواده‌ی 15 نفری این مفتی طالبان کفایت نمی‌کند.
همین گونه سفارت افغانستان در تهران، گفته است: "قابل ذکر است منزلی با کرایه ماهوار به مبلغ دو هزار و 300 دالر و کمیشن املاک به مبلغ هزار و 150 دالر که 28 هزار 700 دالر در یک سال می‌شود، با توجه به شرایط فعلی ایران، موفق به دریافت منزل پایی‌ تر از این مبلغ نشدیم."
با این حال گفته می‌شود، این عضو طالبان که به عنوان سکرتر سوم سفارت افغانستان در تهران تعیین شده، ماهانه سه هزار دالر معاش می‌گیرد و دو هزار و 300 دالر دیگر نیز برای کرایه خانه به او پرداخت می‌شود.
هزینه سنگین اقامت این ملای عیالوار که به عنوان دیپلمات معرفی شده، در حالی است که افغانستان تحت حاکمیت گروه طالبان سخت‌ترین شرایط اقتصادی را تجربه می‌کند و به گفته سازمان ملل متحد،‌ ۹۸ درصد مردم آن کشور، غذای کافی برای خوردن ندارند.
گروه طالبان که ادعای تشکیل حکومت فراگیر دارد و بارها از کارمندان مسلکی حکومت پیشین دعوت به همکاری کرده،‌ در عمل همه پست‌های حکومتی را به کسانی داده که پیشینه عضویت در این گروه را دارند و تنها در حوزه آموزش‌های دینی تحصیل کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала