گفت و گوی توماس وست با وزیر خارجه ازبیکستان درباره افغانستان

© Ministry of Foreign Affairs of Uzbekistanگفت و گوی فرستاده امریکا و وزیر خارجه ازبیکستان درباره افغانستان
گفت و گوی فرستاده امریکا و وزیر خارجه ازبیکستان درباره افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2022
عضو شوید
فرستاده ای ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان دیروز با وزیر امور خارجه ازبیکستان دیدار و درباره افغانستان گفت و گو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر رسانه ای وزارت امور خارجه ازبیکستان با نشر خبرنامه ای نوشت: ولادیمیر نوروف وزیر امور خارجه ازبیکستان روز گذشته با توماس وست، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور افغانستان که برای یک سفر به تاشکند وارد شده بود، دیدار کرد.
در این گزارش آمده است: "در جریان مذاکرات، طرف امریکایی از سیاست رهبری ازبیکستان برای احیای زیرساخت‌های اقتصادی-اجتماعی افغانستان، ارائه کمک‌های بشردوستانه و غیره به مردم افغانستان بسیار قدردانی کرد".
هر دو طرف بر لزوم هماهنگی و نظام مندی تلاش های بین المللی برای پشتیبانی از مردم افغانستان توافق کردند.
وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در این زمینه، بر اهمیت استفاده از قابلیت های هاب حمل و نقل و لجستیک چند منظوره ایجاد شده در شهر ترمز برای ارسال کمک های بشردوستانه به افغانستان تاکید شد. همچنین، شباهت مواضع درباره موضوع تحقق الزامات کلیدی جامعه جهانی از سوی مقام های جدید افغانستان - ایجاد دولتی مبتنی بر نمایندگی گسترده، احترام به حقوق اساسی بشر، تضمین آزادی های اساسی زنان، از آن میان آموزش و مشارکت در زندگی عمومی به طور برابر اشاره شد.
در این خبرنامه تاکید شده است: "به طور مشخص گفته شد که سرزمین افغانستان دیگر نباید به پناهگاه انواع تروریست های بین المللی تبدیل شود و تهدیدی برای کشورهای منطقه و کشورهای سومی باشد".
در پایان این خبرنامه آمده است، طرف ها بر اهمیت انکشاف رویکرد یکپارچه به موضوع احیای اقتصاد ملی افغانستان و نیز تطبیق پروژه ها در قلمرو این کشور در سکتورهای انرژی و ترانسپورت و ارتباطات تاکید کردند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در 15 ماه اگوست سال گذشته 33 ولایت افغانستان را زیر کنترل خود درآوردند و پس از دو هفته درگیری مرکز ولایت پنجشیر را نیز گرفتند و اما تاکنون در این ولایت درگیری ادامه دارد.
در روزهای پسین نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان تلفاتی زیادی را بر جنگجویان گروه طالبان وارد کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала