Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دست‌نیافتی‌تر از همیشه؛ رئال برای چهاردهمین بار قهرمان اروپا شد+ عکس

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر رئال مادرید
رئال مادرید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2022
عضو شوید
رئال مادرید با شکست لیورپول در دیدار نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، برای چهاردهمین بار قهرمان قاره سبز شد.
به گزارش اسپوتنیک، دیدارنهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته در ورزشگاه پارک دِ پرانس، میان دو تیم رئال مادرید و لیورپول برگزار شد و کهکشانی‌ها موفق شدند با نتیجه 0-1 سرخ‌ها را شکست دهند و برای چهاردهمین بار این جام ارزشمند را بالا سر ببرند.
این دیدار را لیورپول بهتر آغاز کرد و تیم برتری میدان بود. این تیم موقعیت‌های فراوانی داشت اما تیبو کورتوا درخشان ظاهر شد و در نیمه نخست تمام توپ‌های مهاجمان لیورپول را مهار کرد. سرخ‌ها بدشانس نیز بودند زیرا ضربه مانه در نیمه نخست به تیر دروازه برخورد کرد و دروازه رئال بسته ماند.
رئال در دقایق پایانی نیمه‌نخست روی اشتباه دروازه‌بان و مدافعان لیورپول به گُل رسید و بنزما موفق شد دروازه آلیسون را باز کند. داور اما گُل بنزما را مردود اعلام کرد زیر کمک داور ویدیویی آن‌ را آفساید تشخیص داد.
به این ترتیب نیمه‌نخست بدون گُل به پایان رسید و همه چیز به نیمه مربیان کشیده شد.
با آغاز نیمه دوم، رئال به خود آمد و حملات خوبی روی دروازه لیورپول طرح کرد. در دقیقه 59 رئال مزد زحمات خودش را گرفت و وینیسیوس جونیور روی پاس گُل والورده موفق به باز کردن دروازه حریف شد.
لیورپول در 30 دقیقه پایان توپ و زمین را در اختیار داشت و موقعیت‌های زیادی ایجاد کرد تا به بازی برگردد اما همه موقعیت‌ها را کورتوا دفع کرد و اجازه نداد تا دروازه‌اش باز شود.
این دیدار در نهایت با برتری رئال مادرید به پایان رسید و لیورپول بار دیگر در فینال برابر رئال مادرید شکست خورد و قهرمانی را از دست داد.
به این ترتیب رئال مادرید که قبل از این با سیزده قهرمانی پُر افتخارترین تیم اروپا بود، چهاردهمی نیز را کسب کرد و دست نیافتنی‌تر شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала