سازش ترکیه با اسرائیل بخاطر انتقال گاز

© AFP 2023 / Adem Altanاعلام نتایج نخستین انتخابات ترکیه/ اردوغان پیشتاز است
اعلام نتایج نخستین انتخابات ترکیه/ اردوغان پیشتاز است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2022
عضو شوید
اردوغان: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که ترکیه و اسرائیل درباره انتقال گاز از شرق مدیترانه به اروپا از طریق ترکیه گفتگو خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین، نماینده رسمی و مشاور ارشد رئیس جمهور ترکیه در امور سیاست خارجی، پیشتر گفته بود که گاز شرق مدیترانه می تواند جایگزینی برای گاز روسیه برای اتحادیه اروپا شود، انقره آماده است بخشی از این روند باشد.
کارشناسان: هنوز قرار نیست بهای گاز ایران برای ترکیه کاهش یابد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2022
انتقال گاز اسرائیل به اروپا به کمک ترکیه
اردوغان پس از بازگشت از باکو در هواپیما به خبرنگاران گفت: "جناح اسرائیل اظهار داشته است که وزیر انرژی و منابع طبیعی ما با مقامات اسرائیلی در خصوص اتخاذ چنین اقدامی با اسرائیل در مورد گاز طبیعی گفتگو خواهد کرد. همچنین از اطلاعاتی که وزیر امور خارجه ما پس از سفر خود به اسرائیل برای ما خواهد آورد، مطلع خواهیم شد".
اردوغان با بیان اینکه اقدامات را برای بهتر شدن روابط بین ترکیه و اسرائیل انجام خواهند شد. او خاطر نشان کرد: "فعلاً نظرات در این زمینه مثبت است و آرزوی آنها این است که توسعه در این راستا هر چه زودتر تکمیل شود".
دیمیتری مدودف نایب رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه تأکید کرد: "اما جدی، آنها حتی یک هفته هم دوام نخواهند داشت".
پیش از این گزارش شده بود که بر پایه محاسبات صندوق بین المللی پول، کشورهای اروپایی تنها شش ماه بدون مشکل جدی بدون گاز طبیعی روسیه می توانند زندگی کنند و پس از آن مشکلات اقتصادی قابل توجهی آغاز خواهد شد. همانطور که رویتر روز جمعه گزارش داد، کمیسیون اروپا با ارسال نامه ای به کشورهای اتحادیه اروپا توضیح داد که شرکت های اتحادیه اروپا، مشروط به تعدادی از شرایط، می توانند بدون نقض تحریم های اعمال شده علیه مسکو، هزینه گاز روسیه را به روبل پرداخت کنند.
این آژانس تصریح می کند، که یکی از طرح های پرداخت احتمالی شامل افتتاح حساب به دالر یا یورو در یک بانک روسی است که شرکت دریافت کننده گاز اروپایی ارز را به آن اعتبار می دهد، آن را به روبل تبدیل می کند و پرداخت می کند. این طرح امکان بسته کردن پرداخت‌های گاز روسیه از سوی کشورهای غربی را از بین می‌برد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала