هشدار بیل‌ گیتس: یک بیماری همه‌گیر دیگر در راه است

© AFP 2023 / Saul LoevАмериканский предприниматель Билл Гейтс
Американский предприниматель Билл Гейтс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2022
عضو شوید
بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت، معتقد است که بشریت در 20 سال آینده با یک بیماری همه‌گیر دیگر با احتمال 50 درصد روبرو خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، گیتس این نظر را در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه با روزنامه اسپانیایی ال دياريو منتشر شد، بیان کرد.
وی گفت: [بیماری همه‌گیر جدید] می‌تواند از ویروسی باشد که ما آنرا می‌شناسیم. می‌تواند نوعی آنفولانزا یا نوع دیگری از ویروس کرونا باشد. و این حداقل به ما امکان می دهد تا در مورد چگونگی دریافت سریع درمان و واکسین، معلومات داشته باشیم.
بنیانگذار مایکروسافت اضافه کرد: [همه‌گیر جدید] می‌تواند از چیزی دیگر باشد. این می‌تواند یک ویروس باشد که توسط یک انسان، یک تروریست بیولوژیکی ساخته شده‌است که آن را توسعه داده و به طور عمدی گسترش داده‌است. این یک سناریو بسیار وحشتناک است، زیرا آنها می‌توانند سعی کنند آن را در مکان های مختلف به‌طور همزمان گسترش دهند.
وی همچنان گفت: یا ممکن است چیزی باشد که از دنیای طبیعت بیرون می‌آید. جمعیت انسان در حال افزایش است و ما در حال حمله به اکوسیستم های جدید هستیم. به همین دلیل من محاسبه کرده‌ام که احتمال 50 درصد وجود دارد که در 20 سال آینده ما به دلیل تغییرات آب و هوایی یک پندامی طبیعی داشته باشیم.
برای مبارزه با بیماری های همه‌گیر، گیتس پیشنهاد ایجاد یک "تیم بیسج و پاسخگویی جهانی به بیماری همه‌گیر" را ارائه می‌دهد که او آن را با آتش نشانان مقایسه می‌کند. وی افزود: آنچه من پیشنهاد می‌کنم مستلزم افزایش 25 درصدی بودجه سازمان جهانی صحت است و با آن تیمی متشکل از 3000 نفر با پروفایل‌های مختلف خواهیم داشت.
Американский предприниматель Билл Гейтс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2022
آیا بیل گیتس در شیوع آبله میمون نقش دارد؟
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала