ادامه ای توهین و شکنجه‌ ای باشندگان پنجشیر از سوی طالبان

© photo: Masror Tabeshورزشگاه پنجشیر
ورزشگاه پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2022
عضو شوید
جبهه مقاومت می گوید، که جنگجویان گروه طالبان به آزار، اذیت و شکنجه‌ ای مردم در ولایت "پنجشیر" هم‌چنان ادامه می‌دهند.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی افغانستان با نشر خبرنامه ای نوشته است، که گروه طالبان غیرنظامیان را به بهانه‌ی ارتباط با جبهه‌ی مقاومت ملی، آزار و اذیت کرده و پس از توهین و تحقیر، آنان را شکنجه می‌کنند.
این جبه افزوده است، که در نوار دیداری که از این جنایت طالبان منتشر شده، یکی از باشندگان پنجشیر می‌گوید که حتا از ترس آزار طالبان مواشی خود را نمی‌توانند به چراگاه‌ها ببرند. طالبان پس از شکست‌های پی‌درپی در پنجشیر، از مردم به‌حیث سپر انسانی استفاده می‌کنند.
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2022
طالبان در پنجشیر از ساکنان دو روستا تعهدنامه اجباری گرفتند
این جبهه همچنان ادعا کرده است، که در آخرین مورد، افراد این گروه از باشندگان ولسوالی "دره"ی این ولایت تعهد اجباری گرفته‌اند تا مانع حمله‌های نیروهای جبهه‌ی مقاومت ملی شوند؛ در غیر آن، آنان به طالبان پاسخ‌گو خواهند بود. نوارهای دیداری و مدارک دیگر بسیاری از جرایم و جنایت‌های جنگی طالبان در پنجشیر و دیگر ولایت‌ها به ثبت رسیده‌‌است که نشان می‌دهد این گروه، به چه میزان در قتل و کشتار مردم بی‌گناه دست دارد. در نواری دیداری که منتشر شده، دیده می‌شود که این افراد زمانی از سوی طالبان مورد شکنجه قرار گرفته اند که مواشی شان را به کوه‌ها می‌برند.
در پایان خبرنامه ای جبهه مقاومت ملی افغانستان آمده است، که چندی پیش نیز، گزارش‌هایی از بازداشت‌های گسترده، شکنجه و حتا تیرباران غیرنظامیان از سوی طالبان در ولایت پنجشیر به نشر رسید بود؛ اما این گروه جنایت‌کار، هم‌واره این‌ ادعاها را تکذیب کرده‌است.
یادآوری می کنیم، که پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، تنها در ولایت ولایت های، پنجشیر، بغلان و تخار درگیری میان جبهه مقاومت ملی افغانستان و جنگجویان این گروه جریان دارد. اگرچه برخی جبهه های دیگر هم در برخی از ولایت ها عملیات های چریکی بر جنگجویان گروه طالبان انجام می دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала