نماینده سازمان ملل: وضعیت تحت حاکمیت طالبان در افغانستان "بسیار ترسناک" است

© @https://twitter.com ریچارد بنت
ریچارد بنت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2022
عضو شوید
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان می‌گوی، افغانستان نه تنها با بحران حقوق بشری مواجه است، بلکه این کشور با بحران حکومتداری نیز دست و گریبان است.
به گزارش اسپوتنیک،ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان دریک گفت‌وگوی تلویزیونی می‌گوید که وضعیت مردم افغانستان تحت حاکمیت طالبان "بسیار ترسناک" است.
او نقض گسترده حقوق بشر، بحران مالی و برخورد تبعیض‌آمیز و سرکوب‌گرانه‌ طالبان با مردم را بسیار نگران‌کننده توصیف کرده است.
به گفته ریچارد بنت، در افغانستان زیر سلطه طالبان حقوق زنان نقض می‌شود، خبرنگاران آزادانه فعالیت نمی‌توانند، اقلیت‌ها به‌خصوص شیعیان هزاره هدف قرار می‌گیرند و فهرستی از کشتار، توقیف و شکنجه وجود دارد.
او می‌افزاید که افغانستان نه تنها با بحران حقوق بشری مواجه است، بلکه این کشور با بحران حکومت‌داری نیز درگیر است.
بنت اضافه می‌کند که جامعه جهانی مردم افغانستان را تنها گذاشته است. به گفته او، مردم افغانستان حق دارند فکر کنند که تنها رها شده‌اند و این "کاملاً تکان‌دهنده است."
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان، نسبت به وعده ایجاد حکومت همه‌شمول از سوی طالبان خوشبین نیست و می‌گوید که این گروه با ایجاد حکومت همه‌شمول و حکومت‌داری بهتر فاصله زیادی دارد.
آقای بنت همچنان گفته است که طالبان در تلاش محو کامل زنان از صحنه عمومی اند.
به گفتهٔ این مقام ملل متحد،‌ طالبان پس از مسلط شدن بر افغانستان به دنبال دو چیز بوده اند: از سوی جامعهٔ بین المللی به رسمیت شناخته شوند و به کمک‌های مالی دسترسی پیدا کنند و این خواست‌ها از ماه اگست سال گذشته تا حال تغییر نکرده است.
او گفته که جامعه بین المللی باید پیام واضح و با ثبات برای طالبان و مردم افغانستان داشته باشد، اما تاکید کرد که نباید انتظار داشت که همه چیز به زودی بهبود یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала