اختصاص بودجه 100میلیارد یورویی آلمان برای توانمندسازی ارتش

© Sputnik / Vitaly PodvitskiВ ФРГ обосновали выделение €100 млрд на бундесвер
В ФРГ обосновали выделение €100 млрд на бундесвер - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2022
عضو شوید
این بودجه ویژه برای بهبود ارتش، دگرگونی اساسی در سیاست آلمان به وجود می‌آورد.
دولت آلمان بر اساس توافقی با اپوزیسیون محافظه‌کار، بودجه‌ای 100 میلیارد یورویی را برای مدرنیزه‌سازی ارتش آلمان در سال‌های آینده و تحقق هدف ناتو برای اختصاص دو درصد تولید ناخالص ملی به بخش دفاعی به توافق رسیدند.
دولت و اپوزیسیون، توافق کردند، صندوق ویژه‌ای برای خریدهای نظامی احداث کنند که به برلین اجازه می‌دهد، هدف ناتو مبنی بر تخصیص 2 درصد از تولید ناخالص ملی هر کشور عضو در امور دفاعی را محقق سازد.
به گفته نمایندگان احزاب، این توافق که شامل بازبینی‌هایی در قانون اساسی نیز می‌شود، پس از هفته‌ها مذاکرات دشوار میان احزاب حاضر در ائتلاف حاکم و محافظه کاران، به رهبری آنگلا مرکل صدراعظم پیشین به دست آمد.
بر این اساس، دولت فدرال آلمان قرار است 100 میلیارد یورو در زمینه تجهیزات بهتر برای ارتش آلمان در سال های آینده سرمایه گذاری کند. این پول باید از وام هایی تامین شود که در طرح ترمز بدهی، یعنی حد اعتبار برای بودجه فدرال محاسبه نمی شود.
"کریستین لیندنر"، وزیر دارایی فدرال آلمان، درباره توافق به دست آمده در مناقشات بر سر طرح ویژه برنامه برنامه ریزی شده میلیارد یورویی برای ارتش آلمان ابراز رضایت کرد.
اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان پیش از این با توجه به بحران اوکراین بر لزوم اختصاص این بودجه ویژه میلیاردی به ارتش آلمان تاکید کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала