آتش بس میان پاکستان و تحریک طالبان با پادرمیانی سراج الدین حقانی

© https://twitter.comنخستین حضور سراج‌الدین حقانی در برابر رسانه‌ها
نخستین حضور سراج‌الدین حقانی در برابر رسانه‌ها  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2022
عضو شوید
پاکستان با تحریک طالبان این کشور بر سر آتش بس نامحدود به توافق رسیدند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرهای از پیشرفت در مذاکرات سازش میان دولت پاکستان و گروه تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) با پادرمیانی طالبان افغانستان حکایت دارد و طرفین بر تداوم آتش‌بس نامحدود به توافق رسیده‌اند.
منابع آگاه در پاکستان از ادامه گفت‌وگوها میان نمایندگان دولت اسلام‌آباد و گروه تحریک طالبان پاکستان در کابل خبر داده و توافق مجدد برای آتش‌بس را بیانگر پیشرفت در این مذاکرات تلقی می‌کنند.
وب سایت روزنامه "داون" پاکستان امروز نوشت: نمایندگان دولت پاکستان و تحریک طالبان در کابل با سرپرست نخست وزیری افغانستان نیز دیدار و پس از آن برای تمدید آتش‌بس نامحدود موافقت کردند.
منابع گفتند: "سراج الدین حقانی" سرپرست وزارت کشور افغانستان میانجی اصلی مذاکرات بین گروه تحریک طالبان و دولت پاکستان است، جایی که طرفین به ادامه مذاکرات و آتش‌بس بدون هیچ زمانبندی و یا محدودیتی به توافق دست یافتند.
Пакистанские военные. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2022
کشته شدن هفت نظامی پاکستانی در حمله تحریک طالبان پاکستان
دور اول گفت‌وگوها میان پاکستان و گروه تحریک طالبان که اواخر سال گذشته میلادی برگزار شد، به آتش بس یک ماهه منجر شد که بعداً شورشیان دولت اسلام‌آباد را به نقض مفاد آتش‌بس متهم کرد. متعاقباً تحریک طالبان پاکستان حملات خود را علیه نیروهای پاکستانی از سر گرفت و آمارهای جدول‌بندی شده توسط مؤسسه مطالعات صلح پاکستان نشان می‌دهد که در سال جاری، نزدیک به ۴۶ حمله، عمدتاً علیه نیروهای امنیتی صورت گرفت که طی آن ۷۹ نفر جان خود را از دست دادند.
گفتنی است، اواخر اردیبهشت امسال طالبان پاکستان از تمدید مجدد آتش بس تا دیروز - ۳۰ می‌ (۹ جوزا) - با دولت این کشور خبر داد.
پیش از این تحریک طالبان پاکستان مسئولیت بسیاری از حملات مرگبار تروریستی در این کشور از جمله حمله به مدرسه پیشاور در دسامبر ۲۰۱۴ که دست کم ۱۲۰ کشته برجای گذاشت را بر عهده گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала