ذکر نام ملا هبت‌الله در خطبه‌های نماز جمعه در غزنی اجباری شد

© @https://twitter.com غزنی
غزنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2022
عضو شوید
طالبان در غزنی به خطیبان و ملا امامان مساجد جامع در این ولایت هشدار داده است که پس از این گرفتن نام هبت‌الله آخندزاه، رهبر این گروه در خطبه نمازهای جمعه اجباری است.
طالبان در غزنی به خطیبان و ملا امامان مساجد جامع در این ولایت هشدار داده است که پس از این گرفتن نام هبت‌الله آخندزاه، رهبر این گروه در خطبه نمازهای جمعه اجباری است.
به گزارش اسپوتنیک، ریاست حج و اوقاف طالبان در غزنی با تاکید بر اینکه محتوای خطبه‌های نماز جمعه از طرف این نهاد تعیین می‌شود به ملا امامان و خطیبان دستور داده‌است که بعد از این باید نام ملا هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان در خطبه‌های نماز جمعه ذکر شود.
طالبان ملا هبت‌الله رهبر شان را "امیرالمؤمنین" می‌‌خوانند و از قول او نقل شده که دستوراتش را همسنگ احکام شرعی به شمار آورند.
مولوی عبدالمنان مدنی؛ رییس اداره حج و اوقاف طالبان در ولایت غزنی، روز گذشته ( دوشنبه نهم جوزا) در یک گردهمایی به مردم این ولایت اعلام کرد که پس از این تنها مواردی را در روزهای جمعه برای مردم وعظ و خطابه کنند که از سوی این ریاست در اختیارشان قرار داده می‌شود.
مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در غزنی هم گفته‌اند که با متخلفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
این در حالی است که طالبان قبلا نیز در برخی ولایات گفته‌بودند که نام رهبر شان را در خطبه‌های نماز جمعه ذکر کنند؛ اما در ولایت غزنی این اولین ‌بار است که طالبان ذکر نام ملا هبت‌الله را اجباری اعلام کرده‌اند.
گفته می‌شود ملا هبت‌الله در کندهار مستقر است، اما تاکنون در انظار عمومی ظاهر نشده و تنها یک عکس منسوب به او در رسانه‌ها منتشر شده‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала