طالبان به مردم پنجشیر: در شب چراغ های خانه ای تان روشن نکنید

© Photo / M.Sکوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2022
عضو شوید
گروه طالبان به باشندگان پنجشیر گفته است، کسانی که از طرف شب چراغ‌های خانه‌ های شان را روشن کنند، دستگیر می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، به گفته‌ی منابع، گروه طالبان به باشندگان پنجشیر هشدار داده است، که اگر باشندگان این ولایت از طرف شب چراغ‌های خانه‌ های شان را روشن کنند، به اتهام کمک به جبهه‌ی مقاومت ملی دستگیر خواهند شد.
هم‌زمان با ادامه‌ی درگیری‌ها میان طالبان و جبهه‌ ای مقاومت ملی در پنجشیر، طالبان به باشندگان این ولایت دستور داده اند، که از تردد و گشت‌وگذار شبانه خودداری کنند، در غیر آن بازداشت می‌شوند.
منابع مردمی در پنجشیر می‌گویند، که طالبان از روز جمعه به این طرف این دستور را در مسجدها، دکان‌ها و محلات پرتجمع اعلام می‌کنند.
ورزشگاه پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2022
ادامه ای توهین و شکنجه‌ ای باشندگان پنجشیر از سوی طالبان
به گفته‌ی منابع، این گروه هشدار داده که اگر باشندگان ولایت پنجشیر از طرف شب چراغ‌های خانه‌ی شان را روشن کنند، به اتهام کمک به جبهه‌ی مقاومت ملی بازداشت خواهند شد.
طالبان، تأکید کرده‌اند که روشن‌بودن چراغ‌ها باعث می‌شود تا این گروه از سلاح‌های لایزری خود استفاده نتوانند.
یک منبع به صبح کابل گفت، که تا اکنون این دستور در منطقه‌های تاواخ، شتل، رخه و بازارک همگانی شده و در دره چمالورده نیز، دو نفر به دلیل روشن‌بودن چراغ خانه‌ی شان برای دو ساعت بازداشت و دوباره رها شده‌اند.
این منبع گفت، که در ولسوالی رخه حتا از طرف شب، چراغ دکان‌ها را بیرون می‌کنند و یا می‌شکنند.
این در حالی است، که پیش از این نیز، باشندگان برخی از ولسوالی پنجشیر گفته بودند که طالبان مانع گشت‌وگذار شبانه‌ی آن‌ها می‌شوند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در بسیاری از درگیری ها از دوربین شب بین کار می گیرند و اگر در شب روشنی باشد، ازاین دوربین کار نمی کند.
در نخستین یورش گروه طالبان بر ولسوالی مالستان غزنی، طالبان از دوربین های شب بین خود می خواستند کار بگیرند، که با روش بسیارخوبی فرمانده امنیه ارزگان که برای کمک به ولسوالی مالستان آمده بود، این دوربین ها از کار انداخته شد و طالبان نتوانستند از این دوربین های شب بین کار بگیرند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала