عمران خان: سخنانم در ستایش از طالبان "تحریف" شده است

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2022
عضو شوید
نخست وزیر پیشین پاکستان در یک مصاحبه تلویزیونی اظهار داشته که حرف‌های ستایش آمیز او در مورد پیروزی طالبان در افغانستان "به طور عمدی تحریف" شده بود.
به گزارش اسپوتنیک، عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان در مصاحبه با تلویزیون اسکای نیوز گفته است که صحبت‌های ستایش‌آمیز او درباره طالبان، تحریف شده است. خان پس از خروج آمریکایی‌ها از افغانستان، در یک سخنرانی گفته بود که "افغان‌ها زنجیرهای برده‌گی را پاره کردند."
در مورد این اظهاراتش توضیح داد: "حرف‌های من عمداً تحریف گردید. من به زبان اردو گپ می‌زدم و در مورد ضرورت رهایی از بردگی فکری توضیح می‌دادم. اشاره من به افغانستان از آن رو بود که آنها آزادی فیزیکی به دست آوردند."
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2022
مجاهد: آتش‌بس میان اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان در کابل تمدید شد
عمران خان در این مصاحبه گفته است که "راه حل نظامی در افغانستان وجود ندارد." خان افزوده است: "اگر پس از 20 سال جنگ در افغانستان کدام راه حل دیگری وجود داشت، باید آن راه حل را کشور‎های غربی پیدا می‎‌کردند."
او در این مصاحبه از انتقاد از سیاست‌های طالبان علیه زنان خودداری کرده و تاکید کرد که حمایت پاکستان از طالبان "پروپاگند" است.
عمران خان در این گفت‌وگو هم‌چنان خاطرنشان کرده است که کشورش طعمه بعدی آسیب افغانستان است.
پس از تسلط طالبان بر افغانستان، جنرال فیض حمید، رییس آی‎‌اس‌آی در زمان نخست‌وزیری عمران خان، بلافاصله به کابل سفر کرد و با برخی از مقام‌های طالبان نشست‎‌های سری داشت. به همین ترتیب شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه حکومت پیشین پاکستان، در هماهنگی با عمران خان کارزار‎هایی را زیر عنوان "کمک مالی برای مردم افغانستان" به راه انداخته بود که کارشناسان سیاسی هدف از آن را کسب پشتوانه مالی برای طالبان عنوان می‌کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала