ناهمآوایی کشورهای عمده اتحادیه اروپا با نامزدی اوکراین

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги Украины и Европейского Союза
Флаги Украины и Европейского Союза - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2022
عضو شوید
نخست وزیر ایتالیا گفت، که کشورهای عمده اتحادیه اروپا مخالف وضعیت نامزدی اوکراین هستند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست رهبران این سازمان گفت: نزدیک به همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اعطای وضعیت نامزدی اوکراین برای پیوستن به این اتحادیه مخالفند.
به گفته این سیاستمدار، در ماه‌های پسین "برای شیرین کردن قرص" مفاهیمی مبنی بر جایگزینی وضعیت نامزدان با فرمول‌هایی مانند: "تعلق به یک خانواده مشترک اروپایی، جامعه، گروهی از کشورها در انتظار ... (پیوستن به اتحادیه اروپا) مطرح شده است.
Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2022
دلیل تأخیر در پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا مشخص شد
او گفت: "من بر این باورم، که این مفاهیم برای اوکراینی‌ها ناپذیرفتنی است. اما کشورهای دیگر که سال‌ها در صف ورود بوده‌اند، هنوز به آنها مشکوک نگاه می‌کنند. شما می‌توانید وضعیت نامزدی داشته باشید، و ما می‌توانیم آن را ارائه کنیم، اما تا کنون چنین انتظاری وجود ندارد".
او افزود، به دلیل مخالفت برخی کشورها، وی در عین حال به امکان سازماندهی یک روند سریع تا چنین وضعیتی اعتراف کرد و کمیسیون اروپا در پایان ماه گزارشی در این زمینه ارائه خواهد کرد.
نخست وزیر در پایان گفت: "کمیسیون اروپا با چنین چشم اندازی کاملاً مطلوب رفتار می کند".
یادآوری می کنیم، که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در 28 فیبروری درخواست پیوستن به اتحادیه اروپا را امضا کرد و پس از آن از اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا پرسشنامه ای برای شروع مذاکرات دریافت کرد که کیف آن را پر کرد و به بروکسل ارسال کرد.
اتحادیه اروپا گزارش داد، که آنها در ماه جون نتیجه گیری خواهند کرد. برخی از کشورها - جمهوری چک، بلغارستان، لهستان، اسلوونی، اسلواکی، لتونی، لیتوانی و استونی - از ایده پیوستن اوکراین به اتحادیه پشتیبانی می کنند، اما همه با این موضوع موافق نیستند. بنابراین، الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش گفت، که کیف و بروکسل باید راه دیگری برای ایجاد روابطی بیابند که به معنای عضویت کامل در اتحادیه اروپا نباشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала