هشدار تحلیگر امریکایی به اروپا درباره "بدترین کابوس" ناشی از تحریم ها

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر Добыча нефти
Добыча нефти - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2022
عضو شوید
یک تحلیلگر قیمت نفت امریکایی، اروپا را نسبت به "بدترین کابوس" درباره تحریم های ضد روسیه هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، اسامه رضوی، تحلیلگر نشریه امریکایی اویل پرایس، مطمئن است، که اگر اتحادیه اروپا از نفت روسیه امتناع کند، باید با "بدترین کابوس" سیاستمداران - رکود تورمی روبرو شود.
بحران اوکراین عمق روابط اقتصادی در اروپا را آشکار کرده و بهبودی کشورهای این قاره را از پیامدهای همه‌گیری زیر سوال برده است.
نویسنده خاطرنشان می کند، که امروز آنها افزایش سریع قیمت انرژی را تجربه می کنند و در واقع یک بحران تورمی را تجربه می کنند.
Завод итальянской нефтегазовой компании ENI - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2022
مخالفت سه کشور اتحادیه اروپا با ممنوعیت واردات نفت روسیه
او نوشت: "اما پرسش اصلی این است که آیا ما واقعاً به سمت رکود تورمی - بدترین کابوس سیاستمداران - حرکت می کنیم".
رضوی توضیح داد، که هیچ عامل مهمتری به اندازه طرح اتحادیه اروپا برای ممنوعیت نفت روسیه وجود ندارد، که بتواند این پدیده منفی را ایجاد کند.
این تحلیلگر با اشاره به اظهارات پل کروگمن، روزنامه نگار نیویورک تایمز، ابراز تردید کرد که غرب در خطر تکرار بحران دهه 1980 است، زمانی که تورم دو رقمی شد و کشورها افزایش سریع بیکاری را تجربه کردند که همراه با افزایش نرخ بیکاری. قیمت نفت منجر به رکود شد.
کروگمن شاهد تکرار واقعی بحران 2009 - یک رکود اقتصادی و بیکاری بالا - است که برخلاف دهه 1980، مدت زیادی دوام نیاورد.
رضوی گفت، که دو عامل غرب را از تکرار بحران دهه 1980 جدا می کند: کاهش زودهنگام تورم و عدم آشفتگی بازار. با این حال، اعمال تحریم کامل نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا منجر به افزایش قیمت سوخت خواهد شد.
او ادامه داد: "قیمت های انرژی در حال حاضر به ارتفاعات بسیار بالایی رسیده است و بازارهای کالا شاهد جهش بی سابقه خود هستند. مهمتر از آن، ذخایر نفت جهان در حال کاهش است".
رضوی همچنین افزایش تقاضا برای سوخت را به دلیل کاهش قرنطینه در چین پیش بینی کرد و اذعان داشت، که قیمت نفت می تواند به 170 تا 200 دالر در هر بشکه برسد.
کشورهای غربی به دلیل اعمال تحریم‌ها در برابر روسیه پس از آغاز عملیات ویژه برای غیرنظامی‌سازی و نازی زدایی اوکراین، با مشکلات شدید اقتصادی - افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم - مواجه شده‌اند. این اقدامات عمدتاً بر بخش مالی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته تأثیر گذاشت، اما درخواست ها در اروپا برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه زیادتر شده است. رهبران اتحادیه اروپا سه شنبه شب بر سر بسته ششم تحریم های ضد روسیه به توافقی سیاسی دست یافتند که از جمله شامل تحریم تدریجی واردات نفت از روسیه است. این ممنوعیت تنها بر تحویل از طریق دریا تأثیر می گذارد و نفتی که از طریق خط لوله دروژبا می رسد محدود نیست. اما، به گفته اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، تا پایان سال اتحادیه اروپا انتظار دارد تقریبا 90 درصد از واردات نفت روسیه را کنار بگذارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала