ادامه درگیری ها در پنجشیر؛ یورش طالبان به ولسوالی آستانه عقب زده شد

© Photo / بنیاد شهید احمد شاه مسعودآرامگاه احمد شاه مسعود، ولایت پنجشیر
آرامگاه احمد شاه مسعود، ولایت پنجشیر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2022
عضو شوید
منابع محلی در ولایت پنجشیر ادعا می‌کنند که در پی درگیری های روز گذشته طالبان با نیرو های جبهه مقاومت، حمله طالبان در ولسوالی آستانه این ولایت عقب زده شد.
به گزارش اسپوتنیک، منابع محلی در پنجشیر به رسانه ها تایید می‌کنند که یک حمله طالبان در ولسوالی آستانه این ولایت با کمین نیرو‌های جبهه مقاومت ملی عقب زده شده است.
به گفتهٔ منابع، در این کمین که روز گذشته نهم جوزا صورت گرفت دست‌کم ده طالب کشته شده است.
طالبان تا اکنون در این مورد ابراز نظر نکرده‌اند.
پس از دو روز آرامش نسبی روز گذشته (9جوزا) ، پنجشیر یک‌بار دیگر گواه درگیری‌ها میان جبهه مقاومت ملی و گروه طالبان بوده است.

منابع محلی در پنجشیر به رسانه های خبری گفته اند که طالبان قصد حمله به قرارگاه ولسوالی آستانه پنجشیر را داشتند که با کمین نیرو‌های جبهه مقاومت ملی مواجه شدند.

طالبان تا اکنون در مورد آمار تلفات این گروه ابراز نظر نکرده‌اند.

در همین حال، یک فرمانده نظامی در پنجشیر به شرط افشا نشدن نامش وقوع درگیری‌ها را در ولسوالی آستانه پنجشیر تایید کرد و گفت که آنان گروهی از طالبان را که قصد حمله به قرارگاه شان را داشتند کمین زده‌اند.

به گفتهٔ این فرمانده، آنان پس از ساعت‌ها درگیری و به دستور رئیس کمیته نظامی پنجشیر، به طالبان اجازه داده‌اند که اجساد و زخمی‌هایی شان را از محل جنگ بیرون کنند.

این فرمانده نظامی همچنان ادعا می‌کند که نیرو‌های جبهه مقاومت ملی شماری از تجهیزات و جنگ‌افزار‌های طالبان را نیز بدست آورده‌اند.

پنجشیر در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های سنگین میان جبهه مقاومت ملی و طالبان بوده است.
طالبان بار‌ها درگیری‌ها را در این ولایت تکذیب کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала